Creative Belgium-community blijft groeien

Communication / News

De community van Creative Belgium blijft in 2023 groter dan ooit. De organisatie verwelkomt 60 nieuwe individuele leden en 10 nieuwe zogenaamde "company members". Die laatste zijn Crush, Frames Post-Production, Het Geluidshuis, Hotel Hungaria, Joe Public Belgium, Nocomputer, Playar, RCA, Volstok en Wenneker.

Wie meteen opvallen in dit rijtje, zijn de gespecialiseerde studio’s en productiehuizen. "De verbreding in ons ledenbestand zet zich al enkele jaren door maar productiehuizen die aansluiten, dat is een nieuw gegeven," zegt Liesl Dejonghe, community & project manager. "De afgelopen jaren hebben we vaak de vraag gekregen van gespecialiseerde studio’s om ook hen een lidmaatschap te bieden zodat ze kunnen genieten van meer zichtbaarheid en ze beter in contact kunnen komen met onze creatieve community. Sinds dit jaar lossen we die vraag in: op die manier hopen we nog meer waardevolle connecties tussen professionals te realiseren."

AI mag dan wel de toekomst zijn, Creative Belgium blijft ook inzetten op het menselijk kapitaal in onze sector en persoonlijke interacties ter bevordering van de creativiteit. Vanaf deze maand lanceert de organisatie een creatieve hulplijn: creatieven kunnen een beroep doen op professionele ondersteuning van makers en productiehuizen, en kunnen onpartijdig advies inwinnen om ideeën op een laagdrempelige manier af te toetsen op hun (technische) haalbaarheid. Op 29 maart bijt Nocomputer de spits af, meer info volgt snel.

Het company membership voor full service agencies is ook uitgebreid met gratis coaching voor medewerkers in het "Creative Boost"-programma, en een samenwerking met Little Black Book. Het partnership met LBB geeft Belgische bureaus zichtbaarheid op internationaal niveau. De gloednieuwe LBB-pagina van Creative Belgium kan je hier alvast ontdekken.

Wie nog geen lid is en interesse heeft om Creative Belgium te versterken, vindt alle info hier.