Eind september zijn Thomas More en Creative Belgium begonnen aan het eerste jaar van de Creative Belgium School, een nieuw postgraduaat dat tot doel heeft de volgende generatie ideeënbedenkers te lanceren. Hoewel de school het maximum aantal studenten heeft, merkt de vakorganisatie al enige tijd een gebrek aan interesse of kennis voor het vak onder jongeren. Creative Belgium wil hen daarom inspireren, met een slam die het dagelijkse leven van een creatieveling in een bureau toont.
"Tijdens een meeting van de Board hebben we allemaal een tekst geschreven over wat we leuk vinden aan ons vak," legt Antoinette Ribas uit, lid van de raad van Creative Belgium en creative director bij AKQA. "Samen met Maxime Damo hebben we de meest krachtige zinnen en beste inzichten verzameld en ze op muziek gezet."
De tekst is vervolgens omgevormd tot een slam, opgenomen en begeleid door een originele muzikale compositie van Raygun. "We zochten een frisse en krachtige beat om de boodschap te versterken," voegt Maxime Damo toe, eveneens lid van de raad en associate creative director bij Happiness Brussels. "We zijn gestart met demo's met mijn stem, maar gelukkig voor jullie oren zijn Sam en Jazz later bij het project aangesloten. In de studio bleven we de teksten schrijven en herschrijven tot we precies kregen wat we nodig hadden. Dankzij het talent van het ganse team ter plaatse zijn we gekomen tot wat we zochten."
Om deze slam tot leven te brengen, is er ook een unieke visuele stijl ontwikkeld voor de videoclip. "Alles speelt zich af via een telefoonscherm," legt Thomas Driesen uit, lid van de raad van Creative Belgium en creative director bij TBWA. "Je ziet agenda's, herinneringen, gifs, maar ook fragmenten van winnende campagnes van de Creative Belgium Awards."
De videoclip zal vanaf 9 oktober 2024 worden uitgezonden op het officiële TikTok-account van Creative Belgium en de Creative Belgium School.
@creativebelgium Are you aspiring a career as a creative in the communications industry? This is what a day looks like! The waiting list for applications for the @creativebelgiumschool 2025-2026 is now open. Register today and apply for a spot in our postgraduate next year! Send us a dm. What you get: - Expert instructions from leading creative professionals - A comprehensive 26-week creative program - A 10-week hands-on internship - A eye-catching portfolio - An engaging and vibrant learning environment #creativity #adschool #conceptualthinking #noexams #fyp #viral_video #trendingvideo #new_trending #advertising #communication #school #schoollife #creativebelgiumschool #cbs #slam #song #follow ♬ origineel geluid - Creative Belgium
Credits:
Creation: Creative Belgium Board Members
Editor: Cas De Bruijn
Art director: Ema Vukas
Producer: Lauranne Van Der Heyden, Katrien Van den Brande
Music Production: Lars Overstijns
Rap Vocal: Sam Vervenne
Vocal Coach: Toon Jansegers
Sound Production: Raygun
Client: Creative Belgium
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]