Creative Belgium geeft het startschot aan de Creative Belgium School

4schools / Crea / News

Eind september zijn Thomas More en Creative Belgium begonnen aan het eerste jaar van de Creative Belgium School, een nieuw postgraduaat dat tot doel heeft de volgende generatie ideeënbedenkers te lanceren. Hoewel de school het maximum aantal studenten heeft, merkt de vakorganisatie al enige tijd een gebrek aan interesse of kennis voor het vak onder jongeren. Creative Belgium wil hen daarom inspireren, met een slam die het dagelijkse leven van een creatieveling in een bureau toont.

"Tijdens een meeting van de Board hebben we allemaal een tekst geschreven over wat we leuk vinden aan ons vak," legt Antoinette Ribas uit, lid van de raad van Creative Belgium en creative director bij AKQA. "Samen met Maxime Damo hebben we de meest krachtige zinnen en beste inzichten verzameld en ze op muziek gezet."

De tekst is vervolgens omgevormd tot een slam, opgenomen en begeleid door een originele muzikale compositie van Raygun. "We zochten een frisse en krachtige beat om de boodschap te versterken," voegt Maxime Damo toe, eveneens lid van de raad en associate creative director bij Happiness Brussels. "We zijn gestart met demo's met mijn stem, maar gelukkig voor jullie oren zijn Sam en Jazz later bij het project aangesloten. In de studio bleven we de teksten schrijven en herschrijven tot we precies kregen wat we nodig hadden. Dankzij het talent van het ganse team ter plaatse zijn we gekomen tot wat we zochten."

Om deze slam tot leven te brengen, is er ook een unieke visuele stijl ontwikkeld voor de videoclip. "Alles speelt zich af via een telefoonscherm," legt Thomas Driesen uit, lid van de raad van Creative Belgium en creative director bij TBWA. "Je ziet agenda's, herinneringen, gifs, maar ook fragmenten van winnende campagnes van de Creative Belgium Awards."

De videoclip zal vanaf 9 oktober 2024 worden uitgezonden op het officiële TikTok-account van Creative Belgium en de Creative Belgium School.

@creativebelgium Are you aspiring a career as a creative in the communications industry? This is what a day looks like! The waiting list for applications for the @creativebelgiumschool 2025-2026 is now open. Register today and apply for a spot in our postgraduate next year! Send us a dm. What you get: - Expert instructions from leading creative professionals - A comprehensive 26-week creative program - A 10-week hands-on internship - A eye-catching portfolio - An engaging and vibrant learning environment #creativity #adschool #conceptualthinking #noexams #fyp #viral_video #trendingvideo #new_trending #advertising #communication #school #schoollife #creativebelgiumschool #cbs #slam #song #follow ♬ origineel geluid - Creative Belgium

Credits:

Creation: Creative Belgium Board Members

Editor: Cas De Bruijn

Art director: Ema Vukas

Producer: Lauranne Van Der Heyden, Katrien Van den Brande

Music Production: Lars Overstijns

Rap Vocal: Sam Vervenne

Vocal Coach: Toon Jansegers

Sound Production: Raygun

Client: Creative Belgium