Inschrijven is nu mogelijk voor de Cresta Awards 2023, die op zoek gaan naar werk met het potentieel om "de industrie, cultuur en samenleving vorm te geven en te veranderen." Cresta-ceo Lewis Blackwell wil de meerwaarde van de communicatiesector nog meer in de verf zetten, en kondigt aan dat de Cresta Awards dit jaar hernieuwde aandacht zullen hebben voor verhalen die een nieuw licht werpen op creativiteit binnen advertising en marketing. "Dit jaar zullen we meer middelen inzetten om de verhalen van de winnaars breder te promoten en te benadrukken hoe uitzonderlijke creativiteit ook voor buitengewone performance kan zorgen," aldus Blackwell.
De verschillende categorieën tonen dat aan: Cresta zal zich meer concentreren op maatschappelijke impact en "Creative Commerce". Andere domeinen betreffen o.m. Brand Storytelling, Start-Up businesses, Direct Marketing, B2B en "Craft areas". Sterk brand work kan volgens Cresta-voorzitter Alan Page voor meer maatschappelijke gevoeligheid en inzicht zorgen: “Cresta wil deelnemers de kans geven om aan te tonen hoe hun creatieve werk zowel zakelijke als maatschappelijke doelstellingen kan ondersteunen," verduidelijkt hij. De organisatie staat naar eigen zeggen ook open voor verdere suggesties met het oog op verbetering, en zal de winnaars breder promoten.
Naast nieuwe categorieën gaat Cresta er prat op de "meest billijke en duurzaamste creatieve awards ter wereld" te zijn. "Wat we beoordelen, hoe we beslissen, hoeveel de inschrijving kost en waaruit de beloning bestaat: op alle vlakken willen we zo fair mogelijk zijn," stelt Blackwell. De competitie onderscheidt zich door middel van een roterende jury, waarvan sommige leden verschillende jaren aanblijven terwijl anderen afwisselen, en een evenwichtige selectie die de globale diversiteit aan creatieve bureaus en cliënten reflecteert. De handgemaakte trofee zelf, ontworpen door Fernando Gutierrez, bestaat uit gecertifieerd hout en behandeld aluminium en is volledig recycleerbaar. "Alle producten moeten duurzamer worden, en met dit prachtige designobject willen we het goede voorbeeld geven," besluit Blackwell.
Meer informatie en inschrijven: https://www.cresta-awards.com/
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]