Op 21 juni kondigden de Persgroep Publishing en Medialaan de fusie van hun reclameregies en de oprichting van een gezamenlijk datateam aan. En dit vanaf 1 januari 2018 in een joint venture, onder leiding van Ben Jansen. Wat dit betekent? Televisie, radio, online, nieuwsmedia én magazinemedia samengebracht in één mediaregie. Het nieuwe samengestelde team zal zijn intrek nemen in de Medialaan 38, rechtover de gebouwen van Medialaan.
De nieuwe regie bereikt online en offline miljoenen mensen doorheen de dag, en verbindt content en reclame op een impactvolle en veilige manier met elkaar. Of het nu gaat om klassieke media, creatieve oplossingen of de brede waaier aan online advertentiemogelijkheden: álles vertrekt vanuit een ‘audience first’-gedachte. Om dit waar te maken werd een organisatiestructuur uitgetekend met een salesorganisatie, een aparte digitale poot en twee creatieve cellen. De salesorganisatie zal geleid worden door Wilfried Celis, die in tandem zal werken met Katrien Willems. Zij zal het businessdevelopment en productmanagement van de publishingactiviteiten voor haar rekening nemen.
De twee creatieve teams zullen geleid worden door Stijn Cavens en Tijl Sacré. Stijn Cavens zal verantwoordelijk zijn voor het salesdepartement dat creatieve en crossmediale oplossingen aanbiedt. Tijl Sacré zal het creatieve departement leiden en zal instaan voor strategie, creatie, productie en B2B communicatie. Hij zal samenwerken met Nora Vanderschrick, die verantwoordelijk zal zijn voor het ontwikkelen van strategische en creatieve concepten.
Ilse De Schutter zal de b2b-communicatie voor haar rekening nemen. Verder zal Steven Raemdonck verantwoordelijk zijn voor business intelligence, pricing en business support, Els Van Humbeeck zal advertising operations leiden en Tim Van Doorslaer wordt binnen de nieuwe organisatie verantwoordelijk voor advertising research. Ben Jansenzal zelf de digitale poot leiden. Hij zal hierin ondersteund worden door Olivier Van Zeebroeck en Maarten Galle. Olivier Van Zeebroeck wordt verantwoordelijk voor de digital sales experts, digital advertising operations en yield. Maarten Galle zal instaan voor digital business development. Ben Jansen: “Ik ben blij dat we sterke mensen met jarenlange en complementaire expertise op vlak van publishing- en audiovisuele activiteiten kunnen samenbrengen. Daardoor kunnen we een crossmediaal verhaal uitbouwen met een sterke focus op digitaal. We zijn ervan overtuigd dat we op 1 januari met een toekomstgerichte en solide organisatie aan de slag kunnen.”