Crowdfunding Award voor app die reclame kiest...

Awards / Innovation / Media / News

trimiday-smartphoneReclame-app Trimiday wint brons bij de Start it @KBC - Bolero Crowdfunding Award. Start-up Turbulent is de winnaar, zilver is voor INGA Wellbeing. Die prijzen werden gisteravond uitgereikt op Demo Day, de pitchwedstrijd tijdens het and& summit & festival in Leuven. Oprichter Jasper Verreydt van Turbulent ontving 10.000 euro, een plaats bij accelerator Start it @KBC en strategische consultancy door Accenture. Met zijn sterke pitch overtuigde hij een publiek van 450 investeerders en gevestigde ondernemers.

Turbulent ontwikkelt betaalbare micro-waterkrachtcentrales die energie leveren zonder enige impact op lokale ecosystemen. De turbines van Turbulent zijn uniek omdat ze waterkracht op waterlopen met een klein verval, omzetten in energie. De tweede en derde prijs voor de beste pitch op Demo Day ging naar start-up INGA Wellbeing, een collectie aangepaste, comfortabele en stijlvolle kleding voor zorgpatiënten, en naar start-up Trimiday, een app die mensen zelf laat beslissen wanneer ze reclame willen kijken. Zij ontvingen respectievelijk 5.000 en 3.000 Euro, alsook een plaats bij Start it @KBC en coaching door Accenture en het Gemma Frisius Fonds. "Beat the adblockers, convert your ad-voiders to ad-dicts with 100% desired advertising," zo luidt de slogan van Trimiday.Pieter Goiris, intendant and& summit & festival: “Ondernemerschap is één van de belangrijke pijlers van het and& summit & festival. We doen dat via boeiende panelgesprekken in de conferentie, maar ook door side-events op te zetten met sterke partners. Zo zetten we o.a. in op een invite only scale-up forum. Met de start-up Demo Day focussen we dan weer op straf, startend talent dat we vooruit willen stuwen."