Cubanisto en Shazam gaan voor augmented reality

Communication / Innovation / Media / News

SHRINK NEW KRIEK.tifConsumenten die een fles, blik of verpakking Shazamen, krijgen een augmented reality-ervaring te zien, die hen de mogelijkheid biedt om tickets voor Tomorrowland te winnen. Deze nieuwe Cubanisto-campagne is een samenwerking tussen AB InBev, Shazam, Vizeum, Isobar voor het creatieve deel en Proximus Skynet Advertising. Het feit dat het om een campagne met augmented reality gaat, is volgens de betrokken partijen een Belgische première. Shazam lanceerde visuele herkenning in 2015, maar AR is de volgende reuzenstap. AR is een hoeksteen geworden om consumenten te betrekken in meeslepende ervaringen en merken hun publiek te laten veroveren via een interactief nieuw medium.
bottle cubanisto 2018 3D_small
De visuele herkenning door Shazam kan om het even welk marketingmateriaal tot leven brengen: advertenties, verpakkingen, winkelmateriaal, tot events enz. via het scannen van eenvoudige Shazamcodes. Die kunnen AR-ervaringen afleveren zoals 3D-animaties, productvisualisaties, minigames en 360-gradenvideo’s. Tegelijk genereert de campagne extra verkeer naar zowel de Facebook-chatbot als de website van Cubanisto. "Deze baanbrekende technologie laat toe om het engagement van consumenten te verhogen via een toegankelijk, fascinerend platform en hen daar een meeslepende en lucratieve game-ervaring te bieden," zo luidt het. “We zien dat de toevoeging van Shazam leidt tot een merkbare stijging in termen van engagement en tijd die aan het merk besteed wordt,” aldus Bart Swimberghe, head of Skynet Proximus Advertising.Cubanisto
“Shazam’s AR-toepassing biedt merken nieuwe mogelijkheden om hun producten tot leven te brengen, meer betrokkenheid met hun publiek te creëren en een nauwere relatie met de consument op te bouwen,” aldus Kelly Tennison, Commercial Manager Shazam. “We zijn verheugd dat Cubanisto deze technologie zal gebruiken bij de massale verdeling van de Cubanisto-campagne.”