Op zaterdagochtend 14 oktober opende de nieuwe place to be in centrum Brussel:Cupra Garage in the City. Met innovatieve city garages in Mexico, Sydney, Munchen, Lissabon, Rotterdam, Barcelona, Parijs en Berlijn staat Cupra, het jonge automerk uit Barcelona, ondertussen bekend als challenger in de markt. Met de opening van de nieuwe hub in Brussel is het een van de eerste autoverdelers in België die resoluut de kaart van shoppertainment trekt. “Klanten informeren zich zo goed online. De tijd dat ze vrede namen met het verkooppraatje in de showroom is voorbij”, zegt David Favest, de nieuwe Cupra-director. Cupra speelt, op haar eigen onconventionele manier, in op die nieuwe verwachtingen van de klant, met een uniek gamma wagens, testritten, food en drinks en een interactieve expo. Op uitstap naar de autoshowroom komende herfstvakantie? Waarom niet...
Over de hele wereld transformeren vooruitstrevende autodealers hun verkoop- en servicenetwerk richting échte ontmoetings- en belevingsplaatsen. In België is Cupra dus een van de eersten om die weg in te slaan. Hoofdrolspeler in de Cupra Garagein the City is de bezoeker. Cupra-tribe member of niet, iedereen is er welkom om het volledige gamma elektrische en hybride wagens te ontdekken, al dan niet in combinatie met een ontspannende expo- of horeca-ervaring. “De consument, en in het bijzonder de aankomende generatie, wil een merk vooral vertrouwen, voor hij of zij er iets van koopt”, zegt David Favest. “Vertrouwen in een merk bouw je niet alleen door herhaaldelijk te communiceren. Klanten die naar de showroom komen, hebben zich doorgaans al zeer goed geïnformeerd online. Als ze de moeite doen om zich te verplaatsen naar een fysieke winkel, verwachten ze méér beleving, meer shoppertainment. Daar spelen we als onconventionele speler op een eigentijdse manier op in.”
Innovatie en inspiratie
Cupra wil inspireren en connecteren. Cupra Garage in the City is dan ook een plek om te ontspannen, te chillen, met een lekker drankje of een smakelijke lunch dankzij de samenwerking met Leopold Café. Op de benedenverdieping zorgt Atlantis – The Immersive Odyssey. voor actie en verwondering. De belevingsexpo van ActiveMe, de makers van onder andere de interactieve Van Gogh-tentoonstelling en Bubble Planet, neemt iedereen vanaf 7 jaar mee in de verzonken stad Atlantis, aan de hand van interactieve ruimtes, virtual reality, instagram rooms en 3D-avatars. De hotspot kan op termijn ook gebruikt worden voor vergaderingen, events, muziek of kunst. “De mogelijkheden zijn oneindig,” aldus Favest. “Bij Cupra willen we niet alleen deel uitmaken van de leefwereld van onze klanten, we willen er ook actief aan bijdragen. De Cupra Garage in the City is centraal gelegen in België en dat is geen toeval. Het moet een plaats worden waar mensen en culturen elkaar vinden, een plaats waar mensen kunnen werken, een plek voor events, een plek voor ontspanning. Innovatieve denkers, creatieve durvers, wees welkom!”
De nieuwe Tavascan
In mei stelde Cupra haar nieuwste model, de Cupra Tavascan, voor in Berlijn. De eerste elektrische SUV van Cupra kan in België in primeur bewonderd worden in Cupra Garage in the City van 14 tot x oktober. Bestellen kan vanaf eind dit jaar.
Je vindt de nieuwe hotspot aan nummer 50 van de Maliestraat in 1050 Elsene. Tickets voor Atlantis – The Immersive Odyssey kosten gemiddeld 16 EUR (afhankelijk van leeftijd en voordeeltarieven). Een bezoekje aan de splinternieuwe showroom is gratis. Meer info via www.cupra.be.