d-artagnan en ERA trekken dansschoenen aan

Crea / News


Waarom zou je als zelfstandige makelaar een ERA-kantoor willen openen? Daar zijn heel wat redenen voor. Je hebt een meteen een sterk merk met een goeie reputatie, je krijgt marketingondersteuning, individuele begeleiding, opleidingen… en zoveel meer. D-artagnan ging op zoek naar een sympathieke manier om al die voordelen te communiceren. Zo is deze ERA-man plots een echte chef-kok, kan hij dansen als Patrick Swayze én heeft hij nog energie over om te sporten met zijn kinderen. Zijn vrouw begrijpt niet wat er gebeurd is. De video werd de leidraad van de externe ERA-campagne. In een eerste fase werd die, in verschillende versies, breed ingezet op Facebook en LinkedIn. Daarna kregen alle geïnteresseerden extra relevante content en werden ze uitgenodigd om het ERA-effect zelf te ontdekken.

De onlinecampagne werd uitgerold in golven. In de eerste fase wilde D-artagnan vooral awareness opbouwen rond het merk en de voordelen van het ERA-netwerk. Dankzij dit uitgebreide netwerk kun je je als ERA makelaar nu eenmaal meer focussen op je core business. De doelgroep was duidelijk fan van de storytelling. Op op de ERA-LinkedIn en -Facebook bereikte men samen ongeveer 24.500 mensen voor de specifieke doelgroep. Daarvan keken 2.700 personen de video volledig uit. Dit is voor een video van 50 seconden in een nichemarkt succesvol te noemen. 890 geïnteresseerden klikten in de eerste fase al door naar de campagnepagina.