D&AD onthult briefings New Blood Awards 2024

Awards / News

D&AD onthulde op 24 oktober de briefings voor de 2024 New Blood Awards en nodigt opkomende creatieven uit om te reageren op briefings van merken zoals Adobe, Airbnb, Bumble, Coca-Cola, Kraft Heinz, Nandos, Universal Music en meer.

De briefings kunnen nu worden gedownload via de D&AD-website. De inzendingen openen in februari en sluiten op 20 maart 2024. 

D&AD New Blood is een van de grootste studentencompetities ter wereld en vertegenwoordigt internationaal opkomend jong talent. De 18 categorieën van dit jaar omvatten disciplines als Advertising, Animation, Branding, Game Design, Graphic Design, Illustration, PR en Typography en zijn ontworpen om de volgende generatie creatievelingen uit te dagen met ervaring in werken aan echte klantopdrachten.

Deelnemers maken niet alleen kans op een D&AD New Blood Pencil, een van de creatieve onderscheidingen in de branche, maar krijgen ook de kans om hun werk te laten zien en een plaats in de D&AD New Blood Academy te bemachtigen. Daarnaast komen ze in de D&AD Annual te staan en krijgen ze betaald voor opdrachten in de echte wereld. De jury die de winnaars uitkiest, bestaat uit personen uit de design- en reclamewereld.

De klantopdrachten van dit jaar zijn onder andere Airbnb, dat manieren zoekt om digitale connecties om te zetten in betekenisvolle ervaringen in het echte leven en Coca-Cola, dat onverwachte connecties met Gen Z wil creëren. Durex wil barrières voor seksuele vrijheid slechten en The Fossil Fuel Non-Proliferation Treaty wil een banier van hoop voor de planeet creëren.