Dakloze webshop voor daklozen

Homeless Webshop TBWA

Crea / News

Homeless Webshop TBWA Om de Brusselse daklozen deze winter opnieuw te steunen, lanceren Solidarité Grands Froids en TBWA een originele campagne: een webshop die - net als een dakloze - geen vast adres heeft, en dus op zoek gaat naar onderdak op andere websites. Op de webshop kun je heel concrete spullen kopen voor daklozen, gaande van een tandenborstel tot een doktersbezoek of mobiele telefoon. De website krijgt al onderdak bij Touring, Kyalin, Denys Research Consultants, Sanoma, Het Laatste Nieuws, La Libre Belgique, Mozzeno, Solanas, alsook bij TBWA Belgium en hopelijk nog bij vele andere.Homeless Webshop TBWA Elk jaar opnieuw blijft er een groep mensen letterlijk in de kou staan: in 2016 waren er meer dan 6.000 mensen dakloos in Brussel, waarvan meer dan 700 kinderen. Hulporganisatie Solidarité Grands Froids lanceert daarom voor de 2de keer een grote digitale campagne om geld in te zamelen. “Door mensen te laten doneren voor heel concrete zaken zoals een tandenborstel of een warme jas, willen we de barre omstandigheden in onze hoofdstad in de kijker zetten,” zegt Cynthia Simpson, voorzitster van Solidarité Grands Froids.

Homeless Webshop TBWA

Op de Facebookpagina van Solidarité Grands Froids kan je volgen wie er op dit moment onderdak geeft aan de site. Wie zelf de pagina onderdak wil geven, kan de juiste bestanden aanvragen via valerie.demeure@tbwa.be. Het is overigens niet de eerste keer dat Solidarité Grands Froids uitpakt met een opvallende campagne. Vorige winter lanceerden ze #notfairbnb, een parodie op Airbnb, waar je een overnachting kon boeken op straat. Ook die actie kon op heel wat aandacht rekenen.

Homeless Webshop TBWA

Credits

Brand: ASBL/VZW - Solidarité Grands Froids

Agency: TBWA

Creative Director: Gert Pauwels

Copywriter: Olaf Meuleman

Art Director: Greg Van Buggenhout, Johan Van Oeckel

Account: Valérie Demeure

Design: Olivia Maisin

Digital project managers:

Stijn Mertens, Diederik Van Remoortere, Wannes Vermeulen

Digital Design: Yannick Van der Goten

 Client: Cynthia Simpson