Dallas Antwerp en Cornet verbinden met Oaked

Crea / News

Cornet lanceert een nieuwe televisiecampagne van de hand van Dallas Antwerp. Cornet is een ‘Oaked’ bier, het gebruik van licht getoaste Amerikaans eikenhout als ingrediënt zorgt voor de zachte smaak van het toch krachtige bier, eikenhout zit in het DNA van het merk. Dat zit ook in de hoofdboodschap van de spot, de kijker ziet en hoort wat ‘Oaked’ betekent en wat het doet met Cornet.

“Met de beelden willen we op een krachtige en premium manier weergeven wat de productervaring van ons ‘Oaked’ bier is. Je krijgt een heel krachtige maar verrassende zachte smaak. Een bier om samen van te genieten,” zegt marketing manager Tom Robberechts.

De spot zal vanaf 21 april op onder andere de Play-, VTM- en VRT-zenders te zien zijn. Cornet wil er in eerste instantie alle vrouwelijke en mannelijke speciaalbier-drinkers mee aanspreken.

“Het is een eer om te mogen werken voor zo’n fantastisch merk als Cornet. In no time zijn we als brouwerij erin geslaagd om van Cornet een duurzaam Belgisch topmerk te maken. Met deze spot willen we ons imago nog verder vormgeven en op een krachtige manier zeggen dat we een ‘Oaked’ bier zijn, het is dat wat zorgt voor onze unieke zachte smaak, iets wat misschien nog te weinig mensen weten,” gaat Robberechts verder.

Voor de creatie en productie werd de lat hoog gelegd. Stijn Gansemans, creative partner van Dallas, vertelt: “We zijn sinds 2016 mee aan het bouwen en zijn ondertussen echt ìn het merk gegroeid. Deze kwalitatieve productie reflecteert dan hopelijk ook de kwaliteit van het topproduct dat Cornet is.”

Dit is nu de derde reclamespot van Cornet. De eerste werd ontwikkeld in 2016 en in 2019 kwam de tweede op het scherm. Cornet won in de korte periode sinds zijn lancering in 2014 reeds twee Effie Awards als merk, twee ‘product of the year’ awards (waarvan één overall winner) en werd ook reeds meermaals gelauwerd op internationale bierconcours.

Credits