Darwin BBDO en Doof Vlaanderen maken kans op een Gerety Award

Awards / News

De Gerety Awards, de creatieve prijzen die het beste in reclame belonen vanuit een vrouwelijke oogpunt, hebben hun shortlists bekendgemaakt. In ons land is Darwin BBDO het enige bureau dat kans maakt op een prijs op 6 september 2021. Hun campagne voor Doof Vlaanderen, ‘The Warmest Gesture’, werd zowel genomineerd in de categorie ‘Health’ als in ‘Experience’.

Met Het Warmste Gebaar wil Doof Vlaanderen heel Vlaanderen op een leuke en speelse manier een basis Vlaamse Gebarentaal aanleren via een YouTube-kanaal. Door complimentjes te leren gebaren en met elkaar te delen worden niet alleen courante woorden en uitdrukkingen aangeleerd, maar worden ook de onderlinge banden tussen mensen versterkt. De campagne gebruikt radio als vehikel om luisteraars op te roepen om gebarentaligen te ontmoeten op YouTube. Dit knappe initiatief is meteen ook een brede bewustwordingscampagne voor de situatie van een doelgroep die in deze Covid-19-crisis vaak vergeten wordt. Want door onze mondmaskers kunnen gebarentaligen niet meer liplezen en zien ze onze gezichtsuitdrukkingen niet meer, waardoor hun dagelijks leven nog moeilijker is geworden. 

Ontdek hier de volledige shortlist.