Darwin en Binck laten even los


Crea / News

Binck

Binck lanceert in januari een volledig nieuw aanbod. Naast het ‘Zelf Beleggen’ is er nu ‘Laten Beleggen’, voor de beleggers die minder tijd of kennis hebben om hun beleggingen zelf op te volgen. Een beetje loslaten dus, om dan te zien dat alles goed komt. Dat is het centrale thema van de campagne die darwin creëerde. « We blijven in het verlengde van het concept dat we in 2016 voor Binck lanceerden », zegt Jef Raeman, strategy director bij darwin. « Voor een online bank staat empowerment centraal. Wij vertaalden dat in herkenbare gevoelens van de eerste keer iets zelf in handen nemen, of - in dit geval - even loslaten en zien dat het goed komt. »

Radio blijft centraal staan, de creatief opgemerkte radiosaga wordt verdergezet met ‘zoon gaat op kot’ en ‘de eerste zwemles van je dochter’. Dat laatste thema komt ook terug in deze online video, waarin regisseur Boris Kuijpers van Hamlet de mix van humor en herkenbare emoties knap vastlegt. De campagne start midden januari.

https://www.youtube.com/watch?v=AtPkqR1htdI

Credits:
Klant: Binck: Anne-Laura Janssens -  Eddy van Geyte -  Veerle Van den Bergh -  Valérie Vanheygen
Bureau: darwin
Strategie: Jef Raeman
Creative director: Mateusz Mroszczak
Creative team: James Gambrill -  Karen Fonteyne - Gaston Kooijmans - Stephen Walkiers - Paul Servaes
Account team: Hannelore Van Cauwenberghe - Marianne Janssens
AV producer: Anna Vanheukelom
Production radio: Raygun
Production video: Hamlet