Darwin en VLAM verrassen met patatjes

Crea / News

Darwin lanceert een campagne in Vlaanderen, Frankrijk en Ierland om meer verse aardappelen op de tafel te brengen bij millennials. “Verse aardappelen hebben het de laatste jaren wat moeilijker bij die doelgroep,” klinkt het bij Katrien De Nul, internationaal coördinator van VLAM. Ze worden nog vaak gezien als wat eenzijdig en worden geassocieerd met de klassieke keuken en met tijdrovende bereidingen. Met deze nieuwe campagne, gesteund door Europa, willen we de veelzijdigheid van aardappelen in de kijker zetten.”

Darwin BBDO won de competitie vanuit een sterk inzicht in de doelgroep, die leidde tot een campagne met gedurfde keuzes. “De leefwereld van de jongere generatie staat centraal,” vertelt Klaartje Galle, creatief directeur van Darwin. “Zij verwachten veel van het leven, zijn steeds op zoek naar nieuwe impulsen en willen de wereld ook in hun bord ontdekken. Voor hen bouwen we op Instagram de langste tafel ooit, vol met aardappelverrassingen.”

Verrassingen staan inderdaad centraal. Op de Instagram-tafel worden heerlijke gerechtjes opgediend – maar altijd met een onverwachte twist. Zo nodigt de campagne keer op keer uit om meer te ontdekken: alternatieve bereidingen, how to-filmpjes, verbazende facts and figures,… Naast deze permanente inspiratie zorgen ook ongewone activaties voor extra stimuli. Darwin start alvast met een Quarandining experience, gehost door 4 influencers eind april.

Credits
Client: European fresh potatoes - VLAM
Agency: Darwin BBDO
Account Team: Hannelore Van Cauwenberghe, Juliette Dugardyn, Lucas Gijs
Strategy: Karin De Bruyn, Kendy Smits, Jan Seurinck
Creative Director: Klaartje Galle
Creation: Femke Merens, Nina Welch, Mathijs Bettens, Bjorn Blockx, Annelies Rongé
Fotografie en video: Foodphoto