Darwin evolueert strategisch met Barbara De Laet

News / People

Barbara De Laet wordt strategy director bij Darwin. Ze brengt 18 jaar ervaring met zich mee, zowel aan adverteerders- als aan bureauzijde. Meer dan 10 jaar was ze actief bij Electrabel/Engie, waar haar laatste functie marketingcommunicatiemanager was, verantwoordelijk voor geïntegreerd werk voor zowel BtoB als BtoC. Later was ze bij Unilin (Quick-Step) onder andere international marketing director. De laatste twee jaar werkte ze bij BBDO Belgium als brand consultant op, onder andere, Jupiler, Zalando, Fluvius en Mars. Maar nu kiest ze dus voor Darwin. Naast haar werk als strategy director zal ze ook deel uitmaken van het managementteam. “Met Barbara halen we brede merk- en communicatie-ervaring binnen, van fmcg over services tot durables. Bovendien kent ze zowel de adverteerders- als de bureaukant van de medaille. Een goede stap voor Darwin dus. Maar ook voor haar is het de juiste evolutie. Ze zal hier mee kunnen bouwen aan de toekomst van een sterk bureau dat in de lift zit," zegt Guy Geerts, managing director van Darwin.

Barbara De Laet zelf kijkt er alvast naar uit: “Darwin heeft de laatste tijd een aantal nieuwe klanten gewonnen, terwijl de bestaande klantenlijst er ook al mocht zijn. Er begint dus voor mij een heel boeiend, nieuw hoofdstuk waarin ik mijn expertise volop kan uitspelen, waar ik samen met creatief directeur, Klaartje Galle, en het volledige Darwin-team inspirerende campagnes wil maken en aan impactvolle merken wil bouwen."