Darwin stuurt Xylaman op pad voor Xyladecor
In een wereld waarin mensen volop aan het klussen zijn geslagen, stuurt Darwin Xylaman op pad voor Xyladecor, het houtbeschermingsmerk van Akzonobel. Xylaman is de superheld die je van het nodige advies voorziet wanneer je jouw hout in een nieuw jasje wil steken. “Uit onderzoek blijkt dat mensen onzeker zijn en niet goed weten hoe ze hun hout moeten beschermen een onderhouden,” zegt Eva Maes, account director bij Darwin. “Met de hulp van Xylaman wil Darwin de consument het nodige vertrouwen geven om aan die houtklus te beginnen. Want dankzij het advies van deze superheld en de producten van Xyladecor, is dat zo geklaard.”
De voorjaarscampagne introduceert ook de nieuwe productlijn van Xyladecor: Xyladecor Natuurlijk Effect. “Mensen houden van hout en willen dat liefst ook zo natuurljk mogelijk houden,” zegt Annick De Bode, brand manager bij Xyladecor. “Daarom hebben wij een beschermend product uitgebracht dat de natuurlijke schoonheid van hout bewaart.”
Darwin combineert beide boodschappen in een campagne die sinds 22 maart te horen is op radio en te zien zijn op social kanalen en via bannering.
Credits
Client: Akzo Nobel – Annick De Bode, Arjan Norel, Barbara Sierens
Agency: darwin – a BBDO boutique
Account Team: Eva Maes, Taraneh Ataï Kachoui
Creative Director: Klaartje Galle
Creatives: Bart Van Goethem, Karel Dejonghe, Mathijs Bettens, Han van den Hoof, Olivier Roland
Strategy: Kendy Smits
Digital: Jan Seurinck, Lucas Gijs
Sound studio: Sonhouse – Thierry Van Durme, Phile Bokken, Sandy Leemans