DAT Belgium breidt uit met VRT Max en Sporza

Media / News

Na het labelen van alle grote commerciële nieuwstitels van het land is nu de Vlaamse openbare omroep ook aan de beurt. Zo vroeg VRT bij DAT Belgium een audit aan om een label te verkrijgen voor het streamingplatform VRT Max en de sportwebsite Sporza. Beide websites ontvangen een DAT-label voor video. Naast het videolabel wordt binnen Digital Ad Trust Belgium ook een label uitgereikt voor display ads op websites. Binnen dit luik lopen momenteel 11 (!) audits om de labels te verkrijgen. Het gaat om nieuwe sites en vernieuwingen.

Sinds eind 2022 gelden bij DAT Belgium enkele nieuwe labelvoorwaarden, waarbij de gecertifieerde periode voor websites en apps is opgetrokken van 1 naar 2 jaar. Ook de pricing is herzien en voordeliger geworden. Alle details zijn beschikbaar op www.digitaladtrust.be.

Adverteerders kunnen nu ook meer inzicht krijgen in het DAT label dankzij de Media Trust Guide, die in december is gelanceerd om merken te gidsen in hun mediakeuzes. Zo assisteert de Media Trust Guide merken in hun aankoopstrategie en geeft uitleg bij de 5 belangrijke garanties die worden geboden via DAT: viewability, ad fraud, brand safety, user experience en GDPR compliance.

De nieuwe auditgolf is nu ook gestart en duurt tot 31 mei.

 

 

Photo by Hannah Busing on Unsplash