DDB Brussel: OOH-goud voor Ikea-campagne


Awards / News

Ikea

Gisterenavond zijn de OOH Kings of Creativity uitgereikt door JCDecaux en Clear Channel tijdens de Merit Awards, in aanwezigheid van bijna duizend professionals uit de reclamewereld. De OOH Kings Awards bekronen out-of-home campagnes (die tussen 1 januari en 31 december 2016 liepen) binnen 3 categorieën: Creativity, Planning en Efficiency. Niet minder dan 40 inzendingen werden in de eerste categorie ingeschreven, die op haar beurt onderverdeeld is in 3 subcategorieën: Poster, Out-of-the-box en Digital.

De grote winnaar is zonder twijfel DDB Brussels. Ze behaalden goud voor de campagne ‘Ikea Stores Opening Mons & Hasselt’ (Out-of-the-box). Dankzij de combinatie van een sterk geogelokaliseerde out-of-home campagne met de opening van 3 micro pop-up stores (Design Gallery, Kid’s Corner en Bar à Boulettes) in Mons en Hasselt, is Ikea erin geslaagd om de winkelervaring op te wekken vóór de officiële lancering van zijn 2 nieuwe verkooppunten. Dit leidde tot een uitzonderlijke toeloop naar deze winkels tijdens de openingen.

mobistar

Zilver gaat naar Publicis Brussels voor de campagne ‘Mobistar Letters’ (Out-of-the-box). Serviceplan Benelux kaapt de bronzen award weg met de campagne ‘Brutally Honest Breath Meter’ (Out-of-the-box).

frisk

De juryleden van deze eerste editie van de OOH Kings Awards zijn Thierry Brynaert (ceo bij MEC Belgium), Tom Van Hoof (general manager bij Initiative), Aline Hoffman (head of advertising bij Renault), Frank Penne (marketing director hypermarkets bij Carrefour Belgium), Joost Berends (founding partner and creative director bij mortierbrigade), Odin Sallié (creative director bij DDB Brussels) en Thomas De Greef (commercial director bij Kinetic Belgium).

Inschrijvingen voor de Planning en Efficiency categorieën zijn nog tot 3 maart 2017 mogelijk (voor campagnes van 2016). De winnaars van deze 2 categorieën zullen bekendgemaakt worden op 20 april tijdens de OOH Summit, georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel.