DDB en IKEA leren je opnieuw lezen

De nieuwe Ikea-catalogus komt eraan - of zat al in uw brievenbus. Maar doordat we hele dagen appen, snappen, bingen en liken zijn velen van ons verleerd hoe je een boek moet lezen. Daarom bedacht DDB Brussels voor de lancering van de nieuwe catalogus een tutorial waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je precies een boek – je weet wel: met inkt en papier – moet lezen.
In de film zien we een vrouw die zichtbaar nog nooit een boek in haar handen heeft gehad. Ze probeert te swipen en in te zoomen, maar er gebeurt niets. Tot de voice-over besluit de vrouw te helpen. Van het vasthouden van een boek tot het zoeken van het juiste licht, in 5 stappen wordt de vrouw klaargestoomd voor de nieuwe catalogus. Al heeft ze het niet meteen onder de knie, wat zorgt voor vreemde situaties. Tegelijkertijd zien we de bekende productnamen van Ikea in beeld verschijnen. Maar in plaats van de prijs wordt het paginanummer weergegeven waar je het product kan vinden.
De film, geregisseerd door Jevon Lambrechts, wordt verspreid via de newsletter naar alle Ikea Family-leden, op de website en op social media.
Credits:
Client Contacts: Miguel Aguza, Peter Jongert
CD: Dieter De Ridder, Naïm Baddich
Creation: Louise Maeyaert & Mike Kleijnen
Strategy: Jan Lammens
Account team: Annelies Nyns, Sofie Hoorens, Charlotte Jaros
TV Producer: Erik Van Overloop
Director: Jevon Lambrechts
DOP: PJ Claessens
Producer: Erik Van Overloop
Editor: Stefan Van Diest
Audio production: Raygun
VO: Jonathan Sawdon
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]