DDB en Volkswagen onthullen de passie Volkswagen

‘Behind the Wheel’ is een nieuwe docu-serie van Volkswagen en DDB, waarin twaalf fans een unieke inkijk geven in hun passie. Een authentieke reeks over onvergetelijke herinneringen, straffe verhalen en iconische VW-modellen. Maak kennis met Mark, Stefan en Guillaume die de eer kregen de reeks te openen met hun aanstekelijk enthousiasme.
‘Behind the Wheel’ is een grootschalige productie waarbij elke maand één aflevering wordt online geplaatst. Daardoor moet alles in detail worden voorbereid. In totaal neemt een aflevering telkens drie weken in beslag. Twee ter voorbereiding en één in post-productie. De opnames gebeuren telkens op één dag. De filmcrew moet daarom steeds heel vroeg uit de veren om tot dit resultaat te komen. Samen met het Volkswagen-team wordt er ’s ochtends verzameld bij de fan thuis – voor een interview, daarna trekt de voltallige crew naar de geselecteerde locatie om het verhaal te shooten.
Aflevering 1: Stefan Hanoulle– ‘The Reporter’
Stefan herinnert het zich nog alsof het gisteren was. “In 1974 kocht mijn oom de Golf 1”, vertelt hij. “Hij nam me mee voor een klein ritje. Ik zat op de achterbank tussenin de twee voorzetels. En ik werd… op slag verliefd.” Stefan kocht zijn eerste GTI in 1980. “Splinternieuw”, glundert hij. “Dat was gewoon het summum. Ik was dolverliefd op die wagen. Nog steeds trouwens, want er bestaat geen gelijke aan de Golf 1 GTI. Die zal er ook nooit zijn”. Stefan ging enkele jaren later ook professioneel racen. “Dat was een logische stap. Samen met een vriend nam ik deel aan de 24 uur van Zolder. Ergens in '81. En de GTI? Die reed als een klok. Nul problemen. Nul zorgen. Het was een droom. Uiteindelijk zijn we door onze regelmaat zesde geëindigd in het algemeen klassement en eerste in onze reeks. Een fantastische ervaring!” Intussen heeft Stefan moeten afscheid nemen van de autosport. “De mechaniek, het racen, dat alles…. Het is allemaal voorbij. Enkele jaren geleden werd bij mij de ziekte van Lyme vastgesteld. Dat was een klap. Gelukkig kon in terugvallen op mijn beste vriend Mark. Hij hielp me er bovenop. Ik ben hem daar heel dankbaar voor. Vriendschap is belangrijk in het leven.”
Aflevering 2: Mark Mouton – ‘The Caveman’
Mark was van jongs af aan gepassioneerd door Volkswagen. “Of beter, de Volkswagen-bus”, glimlacht hij. “Iets dat ik al heel vroeg meekreeg met de paplepel, want mijn vader was mekanieker. Hij gaf me z’n passie voor mooie wagens door - echt letterlijk - op de grote speelmat in het midden van de woonkamer (lacht).” Drie jaar geleden kreeg Mark een unieke kans. “Ik was al een tijd intensief op zoek naar de perfecte bus. Eentje om zelf te restaureren. Uiteindelijk vond ik hem. Ik ben er meteen aan begonnen. In totaal heb ik er ongeveer een jaar aan gewerkt: van kampeerinterieur tot carrosserie. En het leuke is, de kinderen hebben er ook aan meegeholpen.” Intussen is de bus klaar. “Maar nog niet af. Voorlopig gaan we op stap. Dat gaat van een weekendje tot een week. Het is mijn huisje op wielen. En dat is ook echt zo. Gewoon genieten samen met m’n gezin, van de kleine dingen in het leven.” Mark is dan ook niet meteen van plan om zijn T2 te verkopen. “Nee, mijn bus gaat nooit weg. Voor geen geld ter wereld. Ik heb er al zoveel leuke momenten mee beleefd. Dat verkoop je niet zomaar.”
Aflevering - Guillaume - The Monster
Een van de meest spraakmakende portretten in de reeks ‘Behind the Wheel’ is ongetwijfeld dat van Guillaume en zijn Jeannine. Een immense Monstertruck gevormd uit de restanten van een Golf 1. Guillaume vond zijn grote liefde op een braakliggend terrein en maakte er een - op z’n minst gezegd – een blikvanger van. “Ik heb veel te danken aan mijn vrienden”, zegt hij. “Zonder hen was het nooit gelukt. We hebben er ettelijke uren aan besteed, maar ook veel plezier aan beleefd. De wagen was volledig doorroest. We hebben echt alles moeten vervangen. Ik herinner me nog onze eerste test. We waren toen zo ontzettend blij dat we vergaten de ruiten te sluiten. Je kan al raden wat er gebeurde toen we in een immense plas reden. Het was net een tsunami.” De passie voor Volkswagen begon bij Guillaume al in z’n jeugd. “Ik ben al een tijdje bezeten door de Golf 1. Maar wou vooral iets anders doen. Het is altijd al in de mode geweest om te verlagen. En net daarom dacht ik: waarom doe ik niet het omgekeerde? Ik ga mijn Golf 1 verhogen.” Guillaume denkt nog niet aan ophouden. “Ik wil wel een tweede monster”, vertelt hij. “Een zusje voor Jeannine. Of iets totaal anders. We weten het nog niet. Ach, zo lang we er maar plezier aan beleven. Eigenlijk zijn we allemaal grote kinderen gebleven, het is gewoon de grootte van de autootjes die is toegenomen.”
Credits
Client : Volkswagen Belgium
Contact : Simon De Pauw, Frederic Lequeue
Agency : DDB Brussels
CD: Peter Ampe, Odin Saillé
Creation: Laurent Righetti, Kenn Van Lijsebeth
Account Team: Sylvie De Couvreur, Florence Vercammen, Anneleen Vande Voorde
Community Manager: Laura Bertone
Production Company: Landvogel
Director: Michael Bombeeck
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]