DDB heeft een goed idee voor Céréal

Crea / News

We hebben het allemaal wel eens: zo’n zoet ‘goestingske’ waarvan je geweten zegt dat het een slecht idee is. Maar is dat wel zo’n slecht idee? Niet met Céréal. En dat bewijst DDB Brussels met een opvallend smakelijke campagne.

De vraag naar koekjes die gezonder én milieuvriendelijk zijn neemt explosief toe. Het was daarom hoog tijd voor Céréal om zich te herpositioneren op de markt en te verhuizen van de afdeling ‘gezonde voeding’ naar de ‘gewone’ koekjesafdeling. Want Céréal is tenslotte goed voor iedereen. Vanuit deze context vertrok DDB Brussels om een nieuw merkplatform te introduceren: ‘Leef smakelijk!’ Met Céréal geniet je smakelijk van het leven en van elk moment, zonder je zorgen te hoeven maken over je gezondheid, je geweten of je intoleranties.

DDB ontwikkelde een hele nieuwe identiteit voor het merk, aan de hand van een serie van drie 15” TV-spots, een totale redesign van de website en drie bijhorende campagnebeelden. De opvallende campagne vol ludieke situaties bevat bovendien een heerlijk humoristische knipoog naar het traditionele koekjesreclamelandschap.

CREDITS

Client: Céréal, Kristel De Smet, Laure Roenen, Laura Van Kuijk

Creative Director: Kwint De Meyer

Art Director: Simon Detournay

Copywriter: Célestin Metens

Copywriter NL: Astrid Van Breusegem

Design: Gael Fouquet

Strategy: Dieter Riemaeker, Fiona Boyle, Coline Ledroit

Accounts: Soraya Hellara, Anna Herbosch

AGENCY PRODUCERS

Sophie Scheck – Mieke Vandewalle – Cindy De Mooter  

PRODUCTION COMPANY:  Bozon

Executive Producer :   Laurent Dillen

Producers:  Ben Wevers

Regisseur: Anders Bundgaard

DOP:  Anton Mertens

POST-PRODUCTION COMPANY:  MAKE

Post-producer: Geneviève Paindaveine

Offline: Gert van berckelaer (Montage Winkel)

Online: Stijn Van Assche

Grading: Joost van Kerckove

Sound: Gwenn Nicolai – Jan Polet – Nicolas van Ruysevelt