DDB viert kerst met Effie en RTL

Budgets / News

effie_belgium_logo-364x500DDB Brussels sluit het jaar af met twee nieuwe samenwerkingen. Het Brusselse bureau zal voortaan instaan voor de communicatie rond Effie Belgium. Een tweede win, want eerder kreeg het ‘Creatief bureau van het Jaar’ ook al de nieuwe imagocampagne van de Franstalige televisiezender RTL toegewezen.

2016 was een fantastisch jaar voor DDB Brussels. Na het recente succes op Eurobest voegt het bureau dus opnieuw twee klanten toe aan zijn portfolio. Zowel de organisatie van vzw Effie Belgium, als de Franstalige televisiezender RTL zullen voortaan beroep doen op het creatieve bureau. “De keuze voor DDB gebeurde op basis van hun sterk strategisch inzicht en hun frisse creatieve aanpak,” zegt Birgit Heymans, Director Effie Belgium. “Het eerste resultaat van onze samenwerking volgt in het voorjaar van 2017.” Effie zal vanaf 2017 evolueren van een pure awardorganisatie naar een vakorganisatie die marketingcommunicatie beter en efficiënter maakt. Effie positioneert zich in de toekomst ruimer als een kennisplatform rond effectieve marketingcommunicatie voor adverteerders en agencies met méér betere cases tot gevolg. DDB zal ons helpen om op de gepaste manier te communiceren naar onze doelgroepen.” Uittredend bureau is Duval Guillaume.
RTL Belgium

De eerste creatieve uitwerking van DDB voor de Franstalige zender RTL wordt eveneens binnenkort gelanceerd. Het bureau zal instaan voor een compleet nieuwe tagline die verspreid zal worden via een brand film. Ter info: De laatste dateert al van 2009.