PUB bracht een bezoek aan Nowlab van Dentsu Aegis Network en Google en had aansluitend een gesprek met Nigel Morris, president Dentsu Aegis Network EMEA & US, en Mark Howe, managaging director EMEA Agencies bij Google.

Laurent Lejeune (Dentsu Aegis Network) geeft toelichting in het Nowlab.
Succes wordt bepaald door de snelheid waarmee organisaties op technologische veranderingen reageren, vinden ze bij Dentsu Aegis Network en Google. En door het managen van de omvang en complexiteit van de groeiende digitalisering. Om Belgische CXO’s te helpen begrijpen hoe dit allemaal in elkaar past hebben Dentsu Aegis Network en Google Nowlab opgericht. Wim Vermeulen, director of Strategy & Innovation bij Dentsu Aegis Network en hoofd van het NowLab-initatief: « Velen voelen zich alsof ze aan het lopen zijn en toch stilstaan. We blijven up to date met de trends en technologieën die ons rechtstreeks beïnvloeden maar zijn niet ons niet bewust van vele anderen en worden dan ook onzeker over hoe dit allemaal samen past. Software is eating the world. Voor 37%, wordt geschat. Wat wordt dat met 74% als percentage? Met NowLab hebben we de mogelijkheid om CXO’s te helpen zich te verdiepen in alle veranderingen en antwoorden te vinden. »
Chatbots, virtuele assistenten,...: ze ontbreken niet in Nowlab. Want ze zullen ons leven veranderen. Nowlab biedt klanten van het netwerk twee soorten sessies aan. Tijdens Fireside Chats wordt er gefocust op trends en technologieën die de consumer experience veranderen. De mogelijkheden die hierdoor worden gecreëerd voor merken in de Belgische markt worden voorgesteld. De onderwerpen van de Fireside Chats gaan van influencer marketing tot augmented reality en voice assistants. Naast de Fireside Chats organiseert NowLab ook Deepdives. Die geven een dieper inzicht in trends en technologieën die het dagelijks leven van gebruikers beïnvloeden en bijgevolg dus ook effect hebben op de business van de klant. En met partners als Tapptic, Viziware, Nanopixel, LG, VanMoof worden demo’s getoond op smart devices, voice assistants, augmented reality, virtual reality, interactieve windowshop applicaties enzovoort. Wim Vermeulen geeft toelichting tijdens enkele demo's en dan krijgen we de kans om Nigel Morris, president Dentsu Aegis Network EMEA & US, en Mark Howe, managaging director EMEA Agencies bij Google te interviewen.

Nigel Morris
Nowlab is een concept dat eigenlijk al tien jaar bestaat, legt Nigel Morris uit. Nu heeft ook België er eentje - en uiteraard uitgerust met de meest recente technologieën. Net op tijd, want we zullen de komende jaren radicaal anders gaan leven, zegt Nigel Morris. Ook voor merken verandert alles. "Onze rol verandert dus ook," zegt Morris. "En die is de voorbije 15 jaar eigenlijk al flink veranderd. We werden vijf tot zeven keer groter, 57% van de omzet heeft al met 'digitaal' te maken en 60% van de medewerkers zijn jonger dan 29 jaar. We zijn ook veel meer 'connected' met partners als Google om klanten goed te adviseren. Eigenlijk worden wij architecten binnen een communicatienetwerk."
Loopt Dentsu Aegis met projecten als Nowlab en met die nieuwe manier van werken voor op de concurrentie? Nigel Morris haalt zijn schouders op. "Wij zijn niet bezig met de concurrentie," zegt hij. "Wij focussen op de klanten. En de advertentiemarkt wordt veel groter, nu je daar ook alle content, e-commerce enzovoort moet bijrekenen. Vroeger draaide alles om communicatie, nu om business. Ik zeg voortdurend tegen de CEO's van onze vestigingen dat ze in de eerste plaats een betrouwbare adviseur moeten zijn van merken."

Mark Howe
Daar is Mark Howe, managing director EMEA Agencies bij Google, het roerend mee eens. "Wij zullen overleven als ook onze klanten dat doen," zegt hij. "We werken rechtstreeks voor grote internationale adverteerders, maar ook voor netwerken als Dentsu Aegis: we hebben niet met elke klant rechtstreeks contact." Google probeert klanten als Dentsu Aegis te helpen bij creatie, planning & buying en het begrijpen van de consument, zegt Howe. "Er is heel veel 'noise' in de wereld. Advertising managers moeten boodschappen kunnen uitsturen die relevant, gericht, engaging, effectief en entertainend zijn." En in België is er nog wat werk aan de winkel op digitaal vlak, vindt Mark Howe. "België is een beetje een conservatieve markt, merken staan voor de grote uitdaging om niet overrompeld te worden door internationale spelers. Daar heb je de juiste inzichten voor nodig, je moet naar de consument luisteren en hem volgen."
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]