Voor de vijfde keer op rij geeft het Gentse communicatiebureau De Blauwe Peer vorm aan het filmfestival in Gent. Dit jaar ligt de focus op de Italiaanse cinema, ooit de meest gevierde uit Europa. Als campagnebeeld werd de Italiaanse filmactrice Claudia Cardinale verkozen. De Blauwe Peer stroomlijnt de communicatie voor alle evenementen van het festival.
In 2013 won De Blauwe Peer het volledige communicatiebudget voor het Internationaal Filmgebeuren van Vlaanderen Gent. Een naamsverandering naar Film Fest Gent, een nieuw logo en een nadrukkelijke aanwezigheid in het Gentse stadsbeeld waren de eerste uitingen van de nieuwe stijl. Naast de Beer van Berlijn en de leeuw van Venetië, kreeg Film Fest Gent ook zijn karakterkop. Het paard in het logo verwijst naar de ‘Lumière Projector’ met de paardjes die lange tijd (en in tal van verschijningsvormen) symbool stonden voor het Gentse festival. Vijf jaar later kunnen we stellen dat deze visuele vertalingen vaste waarden zijn geworden. « Bij De Blauwe Peer is het momenteel nog alle hens aan dek, » zegt Peter Vandenberghe, zaakvoerder van De Blauwe Peer. « Maar we hebben er het volste vertrouwen in dat het ook dit jaar een succesvolle editie wordt. » Op dinsdag 10 oktober opent het 44ste Film Fest Gent. Deze editie loopt tot 20 oktober. Het volledige programma is online terug te vinden.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]