DSA legt internetgiganten aan banden

De Digital Services Act (DSA) is op 25 augustus in werking getreden. Het is een Verordening van de Europese Unie die nieuwe verplichtingen oplegt aan sociale media zoals Facebook, Instagram, X (ex-Twitter) en TikTok alsook aan online verkoopplatformen zoals Amazon of Rakuten. Zij zullen vanaf nu verplicht zijn hun inhoud te modereren, en riskeren zware sancties indien ze dat niet doen.
Door internetgiganten te onderwerpen aan transparantieverplichtingen, wil de DSA de risico's voor de samenleving beperken, verklaart de Blog du Modérateur - ook wil men op die manier periodieke risicoanalyses uitvoeren en maatregelen voorstellen om illegale of haatdragende content te bestrijden, interferentie met verkiezingen te vermijden en de vrijheid van meningsuiting alsook de rechten van minderjarigen en hun mentale gezondheid te vrijwaren. Gevoelige thema's zoals targeted advertising en de strijd tegen online manipulatie worden ook behandeld in de DSA. De Europese Commissie zal boetes kunnen opleggen die oplopen tot 6% van de omzet van de betrokken internetspelers, en zal hen zelfs een verbod kunnen opleggen om in de EU te opereren.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]