De festivalzomer is The Most Wonderful Time of the Year voor Studio Brussel en De Molenstraat

4schools / Crea / News

De Belgische festivalzomer is ongeëvenaard: nergens vind je zo veel en zo’n goeie festivals als bij ons. En die festivalzomer is ook een periode waarop we allemaal met hetzelfde bezig zijn en samenkomen om met z’n allen te vieren. Traditiegetrouw is Studio Brussel ook present als festivalzender die live verslag uitbrengt van all things music.

Creatief agentschap De Molenstraat heeft een gloednieuwe campagne ontwikkeld die je doet verlekkeren op een zomer vol muziek, artiesten en onvergetelijke ervaringen, op en rond de festivalpodia. Een campagne die met een vette knipoog de vergelijking maakt tussen het verbindende van de festivalzomer en … de feestdagen. En daarin worden alle typische kerst- en eindejaarsclichés toegepast op de festivalzomer.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by De Molenstraat (@demolenstraat)

De video werd geregisseerd door Victor Vercammen (Czar) die de feestelijke sfeer perfect wist te vangen. Speciaal voor deze campagne werd zelf een gloednieuwe versie van de kerstklassieker “The Most Wonderful Time of the Year” gecreëerd. Losjes geïnspireerd op het origineel, mét nieuwe lyrics die een ode brengen aan onze festivalzomer. De campagne brengt een indrukwekkende line-up van artiesten samen, waaronder Daan, Kids with Buns, Merol, Zwangere Guy, Glintsal en Equal Idiots. Ook Studio Brussel-gezichten Nona Van Braeckel en Dries Lenaerts maken een cameo in de video.

“We wilden de fun van de festivalzomer vangen in een video die iedereen zin geeft om z’n tentje te pakken en naar het eerstvolgende festival te trekken. Natuurlijk zijn het de artiesten die je naar het festival lokken, maar alle sfeer errond is natuurlijk wat ze zo wonderful maken,” vertelt Dieter Vanhoof, creative director van De Molenstraat.

De campagne ging eind mei van start en is te zien op alle VRT-kanalen en in de bioscopen en natuurlijk op de festivals zelf. Prettige feesten!

CREDITS

VRT
Brand manager Studio Brussel: Floris Nieuwdorp
Marketing lead Studio Brussel: Tilde Vandebuerie
Marketing Producer Studio Brussel: Astrid Hillen
Client production: VRT Creative

De Molenstraat

Creative team
Creative team: Willem De Wachter en Dries De Wilde
Creative direction: Dieter Vanhoof en Thomas De Vreese

Strategy
Chief Creative Officer: Kristof Janssens
Brand Strategist: Louise Marinus

Account Team
Account Director: Charlotte Smedts
Account Executive: Anouk Bossuyt

Czar.be

Production video
Production company: Czar.be
Director: Victor Vercammen
Executive producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels
DOP: Siemen Sevo
Virtual Production Director: Olav Verhoeven (Studio Regie)
Art Director: Manilamagic
Stylist: Marie Kaltenbacher
HMU: Marie Corbeel

Post-production video
Post-production company: Czar.be
Editor: Victor Vercammen
Grading: Wannes Vanspauwen
Online VFX: Uncanny
Online Graphics: Dries Derycke
Post Production: Czar
Post Producer: Bieke De Keersmaecker 

Audiothèque
Production audio
Opnamestudio: Audiotheque
Mixer/producer: Francois de Meyer en Stefan Bracke
Sound design: Francois de Meyer en Stefan Bracke