De Morgen neemt digitaal bad (en lonkt naar adverteerders)

Media / News

De Morgen M_alles De Morgen stelt enkele opvallende digitale vernieuwingen voor. Dat doet het nieuwsmerk met een nieuwe website en app en een nieuwe digitale editie op tablet voor abonnees. De ondersteunende mediacampagne is van de hand van Lucy.
“We zorgen met deze drie nieuwigheden voor een compleet nieuwe leeservaring met alle mogelijkheden die de digitale wereld te bieden heeft. We willen hiermee als jongste nieuwsmerk van Vlaanderen nog meer inspelen op de behoeften van onze digitale lezers,” vertelt Kirsten Bertrand, hoofdredacteur De Morgen. Bart Eeckhout, de tweede hoofdredacteur van De Morgen, vult aan: We hopen dat de digitale editie versie 1.0 is van de krant van de toekomst. Die combineert het beste van de krant van vandaag met het beste van het internet."

Lezers krijgen op de vernieuwde website en app een ruime selectie van het meest recente nieuws en duiding bij de actualiteit. Dat wordt aangevuld met onder andere opiniestukken, diepte-interviews, achtergrondverhalen, sprekende fotografie, verrassende video’s en podcasts. Nieuw is de sectie ‘voor u uitgelegd’ waarin de redactie de ruimte neemt om actuele onderwerpen helder en overzichtelijk uit te leggen. In de vernieuwde app staat vooral het urgentste nieuws centraal. morgen
De vernieuwing komt niet uit de lucht vallen. De verkoop van digitale abonnementen is het afgelopen jaar met 32% gestegen. Het is dan ook voor die abonnees dat De Morgen een stap verder gaat met de gloednieuwe digitale editie op tablet. De papieren krant wordt digitaal tot leven gewekt met video's, fotoreeksen, podcasts en links naar andere artikels. Abonnees kunnen de digitale editie elke ochtend downloaden via de app op tablet en ook offline en onderweg swipen en scrollen door de beste artikels van de dag. Later wordt de digitale editie ook voor smartphone ontwikkeld. De digitale editie biedt niet alleen aan de consument nieuwe mogelijkheden, ook de adverteerder kan nog creatiever uit de hoek komen. Mieke Berendsen, business development manager publishing: “Je kan met bewegend beeld, short form video of gyroscoop werken. Ook is interactieve content ideaal in deze omgeving. De advertenties zijn trouwens niet alleen geschikt voor de digitale editie, je kan ze doortrekken naar alle platformen. Al deze zaken zorgen ervoor dat de creatie van de adverteerder mooier aansluit bij de leesbeleving van de surfer of lezer.” 
Emirates 5 november

De lancering van de digitale initiatieven wordt vanaf vandaag ondersteund met een grootschalige mediacampagne.