De neutrale blik van de voorzitter

Olivier Apers, executive creative director van BETC Paris, is dit jaar de voorzitter van de Innovative, Integrated van Creative Belgium Awards. We kregen hem te spreken halverwege de werkzaamheden van zijn jury. Hij had gelukkig nog de energie om een paar vragen te beantwoorden...
Waarom aanvaardde u om juryvoorzitter te zijn?
Het is interessant om een overzicht te hebben van een industrie uit een land dat niet het jouwe is, om je onder te dompelen in een andere cultuur, om te zien hoe Belgische creatieven onderwerpen en merken begrijpen... Ik stelde me neutraal op, ook al kende ik het meeste van die Belgische campagnes, want die reizen de wereld rond. België komt goed aanbod tijdens Internationale festivals en van onze kant kijken we graag naar wat hier gebeurt.
Wat voor juryvoorzitter bent u?
Ik doe dat vanuit de positie van een creative director. Ik laat iedereen zijn woordje doen, ik probeer goede energie te laten rondgaan zodat de discussies sterk en zo consistent mogelijk zijn.
Wat verwacht u van deze jury in het bijzonder?
Ik wil verschillende dingen zien, en dat was al het geval. Cultureel gezien is er werk bij dat men minder vaak ziet, zeker in termen van humor, maar ook op het vlak van mechanieken en van budgetten. Ook met kleine budgetten is het mogelijk om mooie en intelligente dingen te maken, heb ik al gemerkt.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]