De Persgroep Advertising en Lidl lanceren Foodie Files

Media / Native / News

Vegetarische-burger NINA KOOKT mag deze maand haar eerste kaarsje uitblazen en daar hoort een mooi verjaardagstaartje bij. De Persgroep Advertising presenteert samen met Lidl een gloednieuw native videoproject mét foodbloggers: Foodie Files by NINA KOOKT en Lidl. Bloggers en influencers zoals Baked Louie, Ellen Kegels, Elisa Kookt en Mme Zsazsa delen elk een maand lang hun videorecepten op foodiefiles.be. En niet zomaar een maand, de bloggers claimen telkens dát moment van het jaar dat het beste past bij hun individuele kookstijl. Doel van dit nieuwe project? Een breed publiek bereiken, volop inzetten op native en vooral verrassend zijn en blijven.

Jonas Braun (Media Strategy & Special Projects Lidl): "Niemand zit op reclame te wachten. Behalve in de bioscoop misschien. Dat is de enige plaats waar mensen uitkijken naar goede commercials. Wat iedereen wél wil? Boeiende content. If you can't beat them, join them. Daarom is native een logische evolutie waar je niet omheen kan. Wij willen nóg meer creativiteit in onze recepten stoppen door foodbloggers in te schakelen, elk met een unieke kijk op voeding en koken. Starten doen we met Carmen Van Buggenhout van The Healthy Ever After." Rauwe-lasagne

Liesbeth Van Cauwenbergh (Content Director BrandTales): “Lidl is voor Brandtales een strategische partner. We mikken niet op ‘one-offs’, maar werken structureel en op lange termijn samen. In dat partnership willen we Lidl blijven verrassen en tegelijk dingen doen die relevant zijn voor NINA KOOKT. Het idee om met influencers te werken is zowel voor ons als voor Lidl de logische ‘next step’. Op een klein jaar tijd zijn onze kookvideo’s een referentie in de markt geworden. Intussen weten we wat goed werkt en wat onze surfers op welk moment willen zien. Nu NINA KOOKT één jaar bestaat starten we met de Foodie Files. Deze samenwerking met influencers vormt een mooie aanvulling op de culinaire content die we al hebben. Het is de eerste keer dat we op een structurele manier zo’n driehoek maken tussen titel (NINA KOOKT), partner (Lidl) en influencers (12 foodbloggers). Onze surfers hebben er iets aan, maar ook de bloggers, Lidl en NINA KOOKT. Het is een mooie symbiose.”

Benieuwd naar de eerste video’s van dit nieuwe project? Die kan je bekijken op foodiefiles.be.