Al meer dan 50 jaar doen ze wereldwijd menig kinderhart sneller slaan. Het is dan ook niet meer dan logisch dat ze vanaf vandaag worden verwelkomd aan boord van Brussels Airlines om het groeiend aantal reizende kinderen te plezieren. Met De Smurfen checkt nogmaals een beroemde Belgische ambassadeur in bij Brussels Airlines.
Meer dan vijftig jaar nadat de Brusselse striptekenaar Peyo ze op de wereld zette, blijven de Smurfen wereldwijd populair. De avonturen van de meer dan 100 Smurfenfiguurtjes die in het Smurfendorp leven en onder leiding van Grote Smurf de strijd aangaan met de onverbeterlijke Gargamel resulteerden onder meer in ruim 40 stripverhalen, meer dan 400 tekenfilmafleveringen en twee 3D films.
Voortaan vliegen ze ook mee met Brussels Airlines, want kinderen die met Brussels Airlines naar de States, Canada of Afrika reizen worden verwend met een leuke brooddoos van de Smurfen met onder meer kleur- en plakboekjes, geheugenspelletjes en vingerpoppetjes van de figuurtjes. De kindermaaltijden die in deze doos worden geserveerd (balletjes in tomatensaus, pasta, …) werden gekozen na een proefsessie waarin heel wat kinderen hun mening mochten geven. Ook kinderen die Flex&Fast of Bizz&Class vliegen in Europa krijgen bij vertrek vanuit Brussels Airport de Smurfendoos. De tekenstudio van IMPS, die de rechten van het werk van Peyo exploiteert, creëerde speciaal voor Brussels Airlines enkele nieuwe Smurfentekeningen. Zo prijkt onder meer een Brussels Airlines Captain Smurf en Brussels Airlines Cabin Crew Smurfin op de brooddozen en de kleurboekjes. Ook de Safari Smurf die naar Afrika reist, ontbreekt niet.
Anne Tricot, vicepresident customer experience bij Brussels Airlines: "Het partnership met de Smurfen bewijst nogmaals de inspanningen die Brussels Airlines levert om het beste van België te promoten. Na Kuifje, René Magritte, de Rode Duivels, de Belgische sterrenchefs, Belgische bieren, chocolade en wijnen verwelkomen we nu met de Smurfen een nieuwe Belgische ambassadeur, die wereldwijd bekend is, aan boord van Brussels Airlines."
"Wij zijn heel fier dat de onze Smurf nu meereist over de ganse wereld in de vliegtuigen van zo'n mooi Belgisch bedrijf als Brussels Airlines. De Smurf is een uitstekend ambassadeur en staat voor universaliteit, respect en hulpvaardigheid. De Smurf is waarschijnlijk wereldwijd één van de bekendste Belgisch merken, terwijl veel mensen niet weten dat ze Belgisch zijn," vertelt Véronique Culliford, dochter van Peyo en oprichtster en voorzitster van IMPS.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]