De Standaard krijgt dagelijkse podcast (en dat vindt Lucy leuk)

Media / News

audiodspng(update) De Standaard pakt sinds 11 maart uit met een dagelijkse podcast op weekdagen. Op maandag is er Uitgelegd, over een actueel thema. Op dinsdag is er Het Verhaal, met een getuigenis achter het nieuws. Op woensdag staat Bits&Atomen stil bij het opmerkelijkste nieuws uit de wetenschap en technologie. Op donderdag maakt Hart&Hoofd het persoonlijk, met verhalen over de grote kleine dingen des leven. En op vrijdag is er De MachtWacht, waarin De Standaard de voorbije politieke week analyseert.iphone Lucy Standaard
abribus_3 Lucy Standaard abribus_2 Lucy StandaardDe Standaard experimenteerde vorig jaar al met audio, met de wekelijkse podcasts Bits&Atomen en De MachtWacht en de reeksen Uitgesproken en Studio Standaard. Met dSAudio wil De Standaard nu een dagelijkse afspraak creëren. abribus_1 Lucy Standaard"De krant is al een paar jaar niet meer alleen tekst," zegt Karel Verhoeven, hoofdredacteur van De Standaard in zijn krant. "Lezers kijken op de site naar video. Velen zijn graag ook luisteraar, vooral op momenten waarop ze iets anders aan het doen zijn en niet kunnen lezen. Podcasts zijn journalistiek een interessant genre dat in het verlengde ligt van waar kranten goed in zijn." De podcasts van dSAudio zullen gepubliceerd worden in de digitale krant. U kunt ze ook beluisteren via de dSNieuws-app en via www.standaard.be/dsaudio.NMBS_scherm Lucy Standaard
En de bijhorende campagne? Die is van Lucy. Om deze ambitieuze, nieuwe auditieve content ervaring aan te kondigen, bedacht Lucy een cam-pagne bestaande uit tv, cinema, radio, print, outdoor en online. Voor de film teamden ze samen met niemand minder dan Tourist LeMC, en herschreven ze zijn hit van het moment, “Spiegel”, met lyrics die we niet zouden verwachten van de tourist. Want muziek beluisteren is fijn, maar als je écht wil weten hoe de wereld in elkaar zit, luister je best naar de nieuwe podcasts van De Standaard. De printcampagne bestaat uit 3 beelden van oortjes die tot leven gekomen zijn.

Beide radiospots steken een beetje de draak met het gros van de radiospots die we te horen krijgen. Tot slot ontwierp Lucy ook de logo’s van de verschillende dSAudio podcasts.


CREDITS
Agency: Lucy
Brand: De Standaard
Client: Klaartje De Bonnaire, Emmanuel Naert
Head of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Maïté Camerman
Creative Director: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creatives: Willem De Geyndt, Tom Jacobs, Jonas Marysse, Olivier Maquenne, Iwein Vandevyver, Ruben Van Maldeghem
Design: Laurens Groven, Ken Wuytack
TV production: Hamlet
Director: Max Pauwels
Producer: Jelle Robbeets
Executive Producer: Thomas Hoffman, Ruben Goots, Jason Felstead
DOP: Maxime Desmet
Post Production: Hamlet
Post Producer: Dominique Ruys
Music: Tourist LeMC
Radio production: Raygun
Sound engineer: Mathias Lewis
Radio Production Company: Raygun
Production: Eva Van den Abbeele
Photography & retouching
The Pickles: Stanislas Huaux, Jeremy Marchant
DeLijn_raamsticker Lucy Standaard