De Standaard ziet het groter

Media / News

Op zaterdag 30 mei verschijnt De Standaard Magazine voor het eerst op een groter formaat en meteen ook in een nieuwe vormgeving. Het blijft een lifestylemagazine over het goede leven, maar wel één dat zich engageert om stof te brengen die de lezer als relevanter voor zijn eigen leven ervaart. De redactie van De Standaard Magazine wil met deze restyling haar inhoudelijke ambities in de verf zetten, het magazine ruimte geven en de huidige troeven nog meer uitspelen.

Groter en anders
Het magazine krijgt het formaat van 250 x 335 mm en een cover die met zachte glans bekleed wordt. De lifestyleredactie blijft in topvorm en zal voortaan het lifestyle-aspect in de meest brede zin benaderen. Topics als mode, wonen, reizen, eten en drinken blijven van belang, maar voortaan zullen er ook stukken over outdoor, relaties, stadsleven of duurzaamheid gebracht worden. Dit alles wordt gebundeld in herkenbare verhalen, inspirerende interviews, reportages en rubrieken.

Wekelijkse rubrieken
Er komen nieuwe fotorubrieken en ook een nauwere samenwerking met de cultuur- en mediaredactie van De Standaard, een wekelijkse grote woonrubriek en een rubriek ‘getest’ en ‘uitgeklaard’ met no-nonsense onderzoek naar nieuwe producten en trends. Naast de huidige restaurantrecensie verschijnt er ook een hotelrecensie en tot slot breidt de ‘wijn van de week’ uit naar andere dranken en in combinatie met gerechten. "De lezer heeft aan het nieuwe magazine meer pak, meer fotografie en meer leesvoer op een positieve, oprechte, nieuwsgierige en genereuze wijze gebracht," luidt het bij uitgever Mediahuis. "De adverteerder geniet tegelijkertijd van grotere advertenties in een betere drukkwaliteit, in een context waarin de lat hoog ligt voor stijl, relevantie en juistheid. Lifestylemerken die de wereld ernstig nemen komen in De Standaard Magazine helemaal tot hun recht."