De Tijd bekroond tot European Newspaper of the Year
De Tijd is een jaar lang European Newspaper of the Year. De krant kaapte de hoofdprijs weg voor de redesign en herconceptualisering van de weekkrant, als complementair medium bij de nieuwsapp en site. Aan de competitie namen 161 kranten uit 24 landen deel. Volgens een 18- koppige vakjury van journalisten, wetenschappers en art directors steekt De Tijd er bovenuit met het nieuwe concept en design van de weekkrant die ze inhet voorjaar van 2021 lanceerden. ‘Vorm en inhoud passen perfect samen’, stelt de jury. Ze verwijst naar de overzichtelijkheid van de vernieuwde voorpagina, waar nieuws en opvallende visuele accenten de belangrijksteredactionele keuzes in de verf zetten. Ook de vormgeving voor ‘De Verdieping’, de dagelijkse dubbele pagina waar een onderwerp uit de actualiteit uitgebeend wordt, kan op lof rekenen. ‘De inhoud wordt versterkt door uitstekendeinfografie, illustraties en cijfermateriaal.’ Digitaal is De Verdieping herkenbaardankzij een doorgetrokken stijl en grafiek. ‘De Tijd heeft een duidelijk onderscheidende vorm’, aldus de jury, die nog verwijst naar de fotorubriekenin de krant. ‘Een zakenkrant ziet er wel eens saai uit, maar dat is bij De Tijd duidelijk niet het geval.’
Inzichtelijke zakenjournalistiek
De papieren krant in de week werd deze lente geconceptualiseerd als “premium luxeproduct”, dat naast de nieuwsapp een eigen functie heeft. Meteen doorgedreven selectie van het nieuws en met ruimte voor journalistiek van de lange adem. Onder leiding van art director Jan Nelis kwam er een redesign. Dat design brengt de keuze voor nieuwsgedreven en inzichtelijke zakenjournalistiek nog beter tot uiting. Een vernieuwingsoperatie die in tandem voor print en online werd doorgevoerd. Het is een opsteker dat dat harde werk nu ook door een internationale jury wordt gewaardeerd. De Tijd won de award al eens in 2012, toen samen met de Nederlandse krant Trouw. Dit keer is De Tijd de enige landelijke winnaar.
Constante groei van het aantal lezers
Maar nog beter dan een internationale jury is de waardering van de lezers voor de krant. De Tijd is op de lezersmarkt namelijk al tien jaar aan een ononderbroken opmars bezig. De laatste vijf jaar steeg het abonneebestand zelfs met bijna de helft. De Tijd en L’Echo bereiken dagelijks 510.000 lezers via print en digitale kanalen.*
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]