De Tijd en FamousGrey stellen de nood aan menselijke intelligentie in vraag

Crea / News

Artificiële intelligentie is aan een ongekende opmars bezig. Het valt in geen enkele sector meer weg te denken. Om hun lezers voorsprong te geven, lanceert De Tijd een dossier onder de naam ‘AI & I’ en een podcast ‘De Aionauten’. Daarin komen niet alleen de gevaren van AI maar ook de eindeloze mogelijkheden aan bod. Om het belang aan te tonen van dit dossier, stelde FamousGrey de pertinente vraag: is menselijke intelligentie straks nog nodig?

Daarvoor wordt Albert Einstein gebruikt als metafoor voor onze menselijke intelligentie. Samen met professioneel AI-artiest Voidwalker genereerde FamousGrey, met behulp van AI uiteraard, een beeld van een betreurend kijkende Einstein en Marie Curie

Vanaf 27 mei laat de campagne niet enkel via print en social media de onbegrensde mogelijkheden van AI zien. Het concept wordt ook in de radiospot doorgetrokken. Want als AI de stem van Mathias Sercu, de vaste voice-over voor De Tijd, kan nabootsen, wat gebeurt er dan met hem? Heeft De Tijd hem dan straks niet meer nodig? Ook hij zal het dossier van De Tijd aandachtig lezen.

Credits

Client: Mediafin
​Client contacts: Sam Van Gerwen, Katleen Mertens
​Agency: FamousGrey
​Managing Director: Francis Lippens
​Creative Director: Peter Ampe, Laurie Lacourt
​Strategy: Jonathan Detavernier
​Creative team: Vanessa Hendrickx, Antoine Wellens, An-Sofie Keulen, Steve Maes, Jan Schoofs, Jonas Caluwé

FR copywriter: Olivier Roland
​Account team: Aurélie Thollebeek, Lies Bernaer 
​Performance Marketing: Jonas Sprengers 

Prompt engineer: Voidwalker 
​DTP: Franco Scaramuzza
​Production Agency: FamousGrey Productions
​Producer: Birgit D’hont

Editing: Gilles Desplanque
​Sound Engineer: Mathieu Savenay