Pendelt u met de auto naar het werk? Dan is de kans groot dat u tijdens de spits, waar ook in het land, even moet aanschuiven. Maar beseft u wel hoeveel tijd u daarmee op jaarbasis hebt verloren? En hoelang u in het totaal in de auto zat? Om daar een objectief zicht op te krijgen lanceert De Tijd samen met dataspecialist Be-Mobile het grote Filerapport. Een tool waarmee u in drie stappen berekent hoelang u in 2018 in de file stond. De campagne van FamousGrey moet de Belg aanmoedigen om via de tool hun persoonlijke filerapport aan te vragen.
In maart bundelt De Tijd de resultaten en de conclusies van de tool in het grote Filerapport. Daarin brengen ze in kaart hoe groot de verkeersknoop in ons land is en zoeken ze met bedrijfsleiders en specialisten naar oplossingen. Een sterke lanceringscampagne is dus essentieel, daarom schakelt FamousGrey verschillende kanalen in. Radioluisteraars krijgen de vraag of zij “A12 dagen per jaar in de file staan?”, of, of ze misschien “E40 km per uur gemiddelde snelheid” halen. Ook de printadvertenties, de social mediaposts en de online banneringcampagne gebruiken deze taglines als rode draad. Elke boodschap bevat ook een duidelijke call to action die de Belg moet aanzetten zijn filerapport op te vragen op de website van De Tijd.
Dankzij een slimme geo-targeting krijgt de pendelaar tussen Brussel en Antwerpen berichten over de A12 te zien op zijn smartphone. Wie elke dag het traject Gent-Brussel aflegt, wordt online aangesproken met de E40 boodschappen. Benieuwd hoeveel tijd u in 2018 verloor in de file? Bereken het op de website van De Tijd.
Credits:
Client: Mediafin
Client contacts: Chantal Janssens, Katleen Mertens, Stephanie Seynaeve
Agency: FamousGrey
CD: Peter Ampe
Creative Team: Tom Berth, Geert De Rocker, Jonathan d’Oultremont
Design: Aldjia Bessalah
Business Director: Janpieter Mels
Project manager: Lies Bernaer
PR Manager: Laure Vandeghinste
Media planner: Jonas Sprengers
RTV-producer: Charlotte Bodson
Soundstudio: FamousGrey Productions
Sound engineer: Eli Sundermann
Editing: Jasper De Ryck
Outdoor: Spicymotion
Contact: Yves Van Lent
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]