De toekomst is Wijs voor DVN

DVN-Wijs

Communication / News

DVN-WijsMet de overname van het allround on- én offline reclamebureau DVN maakt Wijs de volledige communicatieketting rond en profileert men zich als creative agency of the future. Wijs CEO Bart De Waele: "Klanten kunnen vanaf nu bij ons terecht voor elke touchpoint op de customer journey."

DVN zette als reclamebureau de voorbije 30 jaar tal van grote strategische marketingtrajecten op voor merken als BMW, Leonidas, Toerisme Vlaanderen, HoGent, Brouwerij De Brabandere/Kwaremont, Biohorma/Avogel ...

Wijs deelt met DVN dezelfde datadriven mindset en focus op langetermijn-relaties, zo zegt De Waele. Die verregaande affiniteit wordt nu logischerwijze omgezet in een huwelijk: DVN zal een deel worden van Wijs, de werknemers van DVN verhuizen naar de kantoren van Wijs aan de Voorhavenlaan in Gent. Samen goed voor 80 on- en offline marketing experten.

Wijs wordt zo een van de pioniers in België om als digital agency de banden aan te halen met de ‘traditionele’ reclamemarkt. Bart De Waele: "Bij Wijs is digital first vanzelfsprekend, maar we voelen dat de tijd rijp is om breder te gaan. Traditionele reclame gaat meer en meer richting digital, digital neemt ook het traditionele luik voor zijn rekening. Klanten vandaag zijn op zoek naar een allesomvattende strategie op vlak van communicatie, met een digitaal agentschap als stuurman. Door de overname van DVN kunnen wij die allround marketing bieden. Klanten kunnen voortaan bij ons terecht voor elke touchpoint op de customer journey."

Voor geestesvader Georges Van Nevel voelt dit als het juiste moment om met veel vertrouwen de toekomst van DVN over te dragen: "Wij waren destijds onze tijd ver vooruit door voor interactieve communicatie te kiezen als motto. In de loop der jaren heeft DVN daarmee een stevige portefeuille en grote expertise opgebouwd in creatieve marketing. Dit volgende hoofdstuk is logisch. Ik weet zeker dat het team dat met veel goesting zal schrijven." Hetzelfde geldt voor Wijs. Bart De Waele: “Met deze nieuwe stap bouwen we verder aan een digitaal bureau dat ‘de cirkel rond maakt’: van analyse over bouw naar creatieve campagne en altijd opnieuw analyseren en optimaliseren. En dat hele proces in nauwe samenwerking met de klant. Volgens mij is dat het ‘agency of the future’!”