De Vloer doet aan stratenruil met Toerisme Vlaanderen en Visit Antwerpen

Crea / News

Om Antwerpen en zijn diamanten tot ver over de landsgrenzen te doen uitblinken, stapte Toerisme Vlaanderen samen met Visit Antwerpen en DIVA naar De Vloer voor een nieuwe campagne.

In Antwerpen wordt 86% van alle ruwe diamanten verhandeld en bijna elke diamant ter wereld passeert er. Logisch dan ook dat de stad al eeuwen the Diamond Capital van de wereld wordt genoemd. En net daar speelde De Vloer handig en grappig op in. Want als er maar één Diamond Capital is, waarom hebben andere steden dan een Diamantstraat?

Vijf verschillende steden in Europa werden op sociale media in een targeted video opgeroepen om de fout zo snel mogelijk recht te zetten. Met niets minder dan een stratenruil. Amsterdam, als favoriete noorderbuur werd het eerste slachtoffer. Een kort mailtje naar hetspijtonsverschrikkelijkjohlatenweruilen@antwerpen.be volstaat voor hen om hun Diamantstraat te ruilen voor de Antwerpse Kaasstraat. Handig.

De campagne loopt niet alleen op lokale sociale media, maar wordt ter plaatse ondersteund met een PR-actie.

Credits
Client: Toerisme Vlaanderen, Visit Antwerpen, DIVA
Creative Director: Koen Van Deun
Creative Team: Emily Michiels, Jan Nagels, Heleen Miermans, Tom De Vriendt
Account Manager: Thomas Faes, Laurien Lelievre-Damit
Production: Make
Producer: Sofie Gebruers