Begin september lichtte weerman/campagneleider Frank Deboosere de situatie toe vanuit een serre, tussen duizenden plantjes. Het was dit jaar onmogelijk om de straat op te gaan om de bekende azalea’s te verkopen. Omwille van corona uiteraard. Kom op tegen Kanker en De Vloer stonden voor de uitdaging om alle azalea’s enkel digitaal aan de man te brengen.
Via TV, online en radio werd deze nieuwe manier van plantjes kopen zo helder mogelijk uitgelegd om zoveel mogelijk mensen naar de website te krijgen. Op plantjesweekend.be kon je naast de leverings- of afhaalopties ook kiezen om je azalea weg te schenken aan de zorg. Blijkbaar een succesvolle formule. Alle 193.363 plantjes waren nog voor het einde van de campagne de serre uit. “Een heel moeilijke situatie vraagt om een heel simpele campagne.," aldus Johan Roelandt, CD bij De Vloer.
“Dit wordt een editie om niet snel te vergeten', zegt Marc Michils, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker. 'Voor het eerst in 25 jaar boden we onze azalea’s alleen online te koop aan. Dat was een fikse uitdaging, maar samen bereikten we een resultaat om trots op te zijn. Een dikke merci aan alle kopers en vrijwilligers.”
https://vimeo.com/468534055
CREDITS
Client: Kom op tegen Kanker
Client Contacts: Anke Berckmans, Marina Van den Nouweland
Agency: De Vloer
Creative Director: Johan Roelandt
Account: Thomas Faes
Creatives: Kirsten Ryvers, Liesbeth Vandenbergh, Jan Nagels, Tom De Vriendt,
Productie: Jan Van den Bossche en Pieter Neirynck
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]