De Vloer en Kom op tegen Kanker zorgen voor een lege serre

Crea / News

Begin september lichtte weerman/campagneleider Frank Deboosere de situatie toe vanuit een serre, tussen duizenden plantjes. Het was dit jaar onmogelijk om de straat op te gaan om de bekende azalea’s te verkopen. Omwille van corona uiteraard. Kom op tegen Kanker en De Vloer stonden voor de uitdaging om alle azalea’s enkel digitaal aan de man te brengen.

Via TV, online en radio werd deze nieuwe manier van plantjes kopen zo helder mogelijk uitgelegd om zoveel mogelijk mensen naar de website te krijgen. Op plantjesweekend.be kon je naast de leverings- of afhaalopties ook kiezen om je azalea weg te schenken aan de zorg. Blijkbaar een succesvolle formule. Alle 193.363 plantjes waren nog voor het einde van de campagne de serre uit. “Een heel moeilijke situatie vraagt om een heel simpele campagne.," aldus Johan Roelandt, CD bij De Vloer.

“Dit wordt een editie om niet snel te vergeten', zegt Marc Michils, algemeen directeur van Kom op tegen Kanker. 'Voor het eerst in 25 jaar boden we onze azalea’s alleen online te koop aan. Dat was een fikse uitdaging, maar samen bereikten we een resultaat om trots op te zijn. Een dikke merci aan alle kopers en vrijwilligers.”

CREDITS

Client: Kom op tegen Kanker

Client Contacts: Anke Berckmans, Marina Van den Nouweland

Agency: De Vloer

Creative Director: Johan Roelandt

Account: Thomas Faes

Creatives: Kirsten Ryvers, Liesbeth Vandenbergh, Jan Nagels, Tom De Vriendt,

Productie: Jan Van den Bossche en Pieter Neirynck