De Vloer fluit scheidsrechters uit voor KVBV

Na #DEVILTIME, de opvallende campagne voor de Rode Duivels, is het tijd voor de volgende campagne voor de KVBV. Die gaat deze keer niet over de voetballers zelf, maar over het werven van nieuwe scheidsrechters. Met het idee #TRIBUNETWEETS zorgt De Vloer opnieuw voor een opvallende campagne die de supporters rechtstreeks aanspreekt om zich aan te melden als scheidsrechter.
De insteek is simpel: iedereen heeft tijdens het kijken van een voetbalmatch wel een mening over de beslissingen van de scheidsrechter en het gevoel het beter te weten. Dat is meteen de insteek van de grootschalige rekruteringscampagne die de Belgische Voetbalbond samen met de regionale federaties Voetbal Vlaanderen en ACFF lanceert. Topscheidsrechters als Lawrence Visser, Nicolas Laforge en Jana Van Laere dagen de kritische Belgische voetbalsupporter in ludieke tv-spots en via sociale media letterlijk uit met de slogan ‘Als je het beter weet, doe het dan zelf’. Op die manier wil het Belgischvoetbal meer arbiters inlijven dan er stoppen.
Naast de opvallende filmpjes werd er ook postering ontwikkeld en een online game die supporters de kans laat om echte spelfases te beoordelen en te ontdekken of ze alles in huis hebben om een topmatch te fluiten. Patrick Clymans, business director bij De Vloer en fervent Anderlecht-supporter, heeft zich alvast ingeschreven.
Credits
Client: RBFA
Agency: De Vloer
Account: Lien Dons
Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Creation: Tom De Vriendt, Matthias De Smet
Art Director: Tom De Vriendt
Production Company: AMOK
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]