Na #DEVILTIME, de opvallende campagne voor de Rode Duivels, is het tijd voor de volgende campagne voor de KVBV. Die gaat deze keer niet over de voetballers zelf, maar over het werven van nieuwe scheidsrechters. Met het idee #TRIBUNETWEETS zorgt De Vloer opnieuw voor een opvallende campagne die de supporters rechtstreeks aanspreekt om zich aan te melden als scheidsrechter.
De insteek is simpel: iedereen heeft tijdens het kijken van een voetbalmatch wel een mening over de beslissingen van de scheidsrechter en het gevoel het beter te weten. Dat is meteen de insteek van de grootschalige rekruteringscampagne die de Belgische Voetbalbond samen met de regionale federaties Voetbal Vlaanderen en ACFF lanceert. Topscheidsrechters als Lawrence Visser, Nicolas Laforge en Jana Van Laere dagen de kritische Belgische voetbalsupporter in ludieke tv-spots en via sociale media letterlijk uit met de slogan ‘Als je het beter weet, doe het dan zelf’. Op die manier wil het Belgischvoetbal meer arbiters inlijven dan er stoppen.
Naast de opvallende filmpjes werd er ook postering ontwikkeld en een online game die supporters de kans laat om echte spelfases te beoordelen en te ontdekken of ze alles in huis hebben om een topmatch te fluiten. Patrick Clymans, business director bij De Vloer en fervent Anderlecht-supporter, heeft zich alvast ingeschreven.
Credits
Client: RBFA
Agency: De Vloer
Account: Lien Dons
Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Creation: Tom De Vriendt, Matthias De Smet
Art Director: Tom De Vriendt
Production Company: AMOK
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]