Ieder jaar op 4 februari is het Wereldkankerdag. Dat moment wou Kom op tegen Kanker aangrijpen om zoveel mogelijk patiëntenverhalen te verzamelen over hun ervaring met ziekenvervoer. Want dat loopt niet altijd op wieltjes.
Om dat thema onder de aandacht te brengen lanceerde De Vloer, in samenwerking met Radio 2, ‘de Powerplaten’. Liedjes die kankerpatiënten kracht geven tijdens de rit van en naar hun behandeling. Een hele dag lang kon iedereen een Powerplaat aanvragen en opdragen aan iemand met kanker of iemand die de ziekte heeft overwonnen. En dat in ruil voor hun verhaal over ziekenvervoer.
Naast het draaien van de Powerplaten liet Radio 2 de hele dag patiënten aan het woord en organiseerde de radiozender allerlei acties om de problematiek extra in de kijker te zetten. Zo reden ‘De Madammen’ mee met een patiënt op weg naar een behandeling en startte ‘De Inspecteur’ een onderzoek naar de kwaliteit en de kosten van het ziekenvervoer in Vlaanderen.
Verder werd de campagne ondersteund door radiospots, online advertenties en printadvertenties. De verzamelde verhalen zal Kom op tegen Kanker gebruiken om de problemen bloot te leggen zodat het ziekenvervoer in de toekomst vlotter zal verlopen. Als u ook een ervaring heeft met ziekenvervoer die u wil delen dan kan dat via de Kankerlijn (0800 35 445) of op beterziekenvervoer.be.
Credits
Client: Kom op tegen Kanker
Client Contacts: Evelyne Schietse, Marina Van den Nouweland
Agency: De Vloer
Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Creative Team: Ivo Mertens, Matthias De Smet, Zara Wilms, Anouk Beckers
Account Manager: Thomas Faes
Design: Tom Devriendt
DTP: Jane Stylemans