Wat betekent een woord als ‘waarheid’ nog wanneer we communiceren? In een wereld waarin communicatie rondvliegt aan hoge snelheid, lijken we ons steeds minder vaak af te vragen of wat we te zien, lezen of horen wel klopt. Als eerste ‘breaking news’ brengen, krijgt blijkbaar voorrang op het nieuwsfeit als dusdanig. Wat zijn de gevolgen daarvan? Wat is de mogelijke schade? Hoe kunnen we dat filteren zonder in een moderne vorm van censuur te vervallen? Hoe correct en integer zijn de bronnen waar we onze feiten checken, in een wereld waarin sociale media meer en meer als nieuwsbron worden gebruikt met te weinig kritische kijk?
Dit alles en nog veel meer zijn stellingen en vragen die C² , de Belgische vereniging van communicatiedeskundigen, tijdens de PR Summit 2017 onder de loep wil nemen. Communicatie in het “post-waarheid” tijdperk. Een tijdperk waar snelheid primeert op waarheid? Waar we alles zonder kritische noot als waarheid aanzien? Waar de burgers de geloofwaardigheid van de traditionele media in vraag stellen en informatie op social media als zoete koek slikken? Met boeiende en bekende sprekers uit de academische, politieke en bedrijfswereld belooft het alvast een bijzonder interessante namiddag te worden.
“C²” (uitgesproken als C Square of Communications Community) vertegenwoordigt en verdedigt de belangen van alle communicatiedeskundigen in België. Zowel communicatiebureaus, kleine communicatiebureaus, zelfstandigen, communicatieverantwoordelijken binnen bedrijven en bij de nonprofitsector (ook bij de overheid) en lesgevers zijn lid van C². De PR Summit 2017 vindt plaats op dinsdag 28 november van 14 tot 17.30 uur in de gebouwen van ING aan de Marnixlaan 24 te Brussel. Inschrijven kan via een digitaal inschrijvingsformulier.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]