De wereld ligt aan je voeten met Torfs en LDV United

Crea / News

Met een nieuwe campagne begint Torfs als merk aan een nieuw hoofdstuk. Een hoofdstuk waarbij ze kozen voor een herpositionering en het verbreden van het ‘sterk in je schoenen’-merk. Frieke Trompet, strategic planner bij LDV United, licht toe: “Hoe kunnen we Torfs als merk de komende jaren in de markt zetten? Die vraag was de start van een interessant traject, met een hernieuwde langetermijnstrategie tot gevolg. Aan de basis blijft Torfs een multimerkenketen voor het hele gezin dat als merk zelfvertrouwen in de hand wil werken, maar daarnaast zal er heel sterk ingezet worden op fashion en verjonging. De baseline “Sterk in je schoenen” blijft omdat ze nog altijd heel herkenbaar is voor het grote publiek en de lijn zal zelfs nog meer invulling krijgen komende jaren.”

Met de lijn ‘De wereld ligt aan je voeten met Torfs’ wordt die strategie tdus ot leven gebracht. En de beeldtaal doet daar nog een schepje bovenop. De eerste creatieve vertaling van de nieuwe lijn focust zich voornamelijk op vrouwen en fashion, later dit jaar zal LDV de campagnelijn ook door vertalen naar verschillende andere, meer specifieke doelgroepencampagnes. Het regisseursduo en fotograaf Daniil Lavrovski en Kamiel Doens stonden in voor een frisse video, off- en online, en een out of home campagne. ​

Dat de nieuwe campagne van Torfs inspeelt op female empowerment en zelfvertrouwen is niet toevallig. Als kersverse CEO van Torfs wil Lise Conix instaan voor een verjonging van het merk: “‘Sterk in je schoenen’ en Torfs zijn al jarenlang getrouwd met elkaar. En als vrouw vind ik het belangrijk om ook anderen, met name vrouwen, sterk in hun schoenen te laten staan. Ik ben dan ook ontzettend fier op deze campagne waarin we mooiste kantjes van vrouwen laten zien: sterk én zacht.”

Credits

Client: Torfs
Contact: Lise Conix, Lien van Hoorebeke, Helen Conickx, Kim De Geest, Paulien Boone
Agency: LDV United

Managing Director: Petra De Roos
Account team: Lotte van Heddegem, Anouk Nulens, Tim Janssens, Julie Oostvogels
Creative Director: Dries De bruyn
Creative team: Manon Penné, Vivienne Mak

Strategic Director: Floris Adriaenssens
Strategic Planner: Frieke Trompet
Design: Roel Craen, Stijn Voeten, Anouk Boon

Video/Photo Production: Bounce Rocks
Directors: Daniil Lavrovski, Kamiel Doens

Audio Production: Sonhouse