Doctena, een online platform waarop je een afspraak met je zorgverlener kan boeken, wilde meer awareness creëren. DeBottomLine stak de handen met plezier uit de mouwen.
Wat beschrijft pijn of ziekte beter dan de geluiden die we erbij maken? Of het nu een au, een kuch of een snif is, bij Doctena vind je de zorg die jij zoekt. Door deze creatieve vertaalslag te maken trekt deBottomLine Doctena weg van het praktische aspect van een zorgafspraak. Het full service agency legt hiermee de aandacht volledig op het emotionele aspect: de gevoelens die je ervaart bij pijn of ziekte. Deze insteek vertaalde zich naar een catchy baseline — Doctena, van au tot zorg — én een oorwurm van een jingle.
Om de zichtbaarheid van Doctena te verhogen werd een volledige awareness campagne opgezet. DeBottomLine koos hierbij bewust voor programmatic advertising om een gerichte doelgroep aan te spreken. De campagne is begin maart gelanceerd op webradio, Spotify, verschillende tv-kanalen, sociale media en in het Google Display netwerk.
Credits:
Verantwoordelijk team:
Strategie: Steven Van Dingenen, Lisa Oversteyns
Creatie: Laura Wellens en Sarah Terlinck
Opvolging: Lotte Landuydt
Klant: Doctena (Melanie Menkes)
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]