DeBottomLine en Yakult laten Belgen bewegen in de supermarkt

Crea / News

DeBottomLine en Yakult lanceren vandaag een nieuwe in-store promotie. Yakult is een klein flesje met een grote missie: welzijn brengen bij alle Belgen! Eén van de manieren om welzijn te verhogen is uiteraard genoeg beweging hebben. En daar kan de gemiddelde Belg nog wel wat hulp gebruiken.

Vanaf 8 juni vind je bij Carrefour en Delhaize een QR-code die je – na het scannen – meteen een kortingsbon geeft en je laat deelnemen aan een BOIC-tombola in het kader van ‘Road To Tokyo’. Om die kortingsbon en prijzenkans te grijpen... moet je bewegen.

DeBottomLine ontwikkelde een mobiele app die de beweging van de telefoon registreert als je ofwel ‘squats’ ofwel ‘jumping jacks’ doet. Doe je één van deze bewegingen 3 keer... dan krijg je onmiddellijk je korting ter waarde van 1 flesje Yakult.

Deze promotie wordt ondersteund door een uitgebreide social- en influencer-campagne om zoveel mogelijk mensen te laten bewegen in de supermarkt. Samen geven Yakult en DeBottomLine de marketingterm ‘activatie’ zo een heel nieuwe lading.

Credits

Strategie: Steven Van Dingenen
Creatie: Marijn Vonk
Opvolging: Lisa Oversteyns
Klant: Yakult Belgium – Tania Platteeuw
Media: ShelfService & deBottomLine
E-coupon via HighCo Data