December, winkelhiermaand met The Pool en Unizo

Crea / Media / News

Terwijl de consument uitkijkt naar veilige shoppingformules mogen niet-essentiële winkels hun deuren weer openen. Het ideale moment voor The Pool om samen met Unizo, PuurGent en Stad Genk het lokale shoppen een duw in de rug te geven en december uit te roepen tot ‘Winkelhiermaand’.

In maart 2020 deed Unizo al een beroep op cross-media hub The Pool voor de lancering van een ‘Winkelhierdag’ die het shoppen in winkels in eigen buurt zou promoten, maar vanwege de corona-uitbraak kon de actie niet doorgaan. Niet getreurd, want Unizo begon meteen te broeden op een formule die én winkelvriendelijk én coronaveilig zou zijn. In de woorden van Danny Van Assche van Unizo: “We wilden het statement zwaarder maken dan vóór de crisis en besloten om deze keer voor een volledige Winkelhiermaand te gaan. Een hele maand geeft de consumenten ook de tijd en de ruimte om in alle veiligheid zoveel mogelijk aankopen te doen bij de lokale handelaars.”

De campagne wordt over heel Vlaanderen uitgerold, maar krijgt dankzij de samenwerking met PuurGent en Stad Gent ook sterke lokale accenten. Naast 20” televisiespots op de SBS-zender VIER, VIJF en ZES via SmartAd, getarget op locatie, zorgt The Pool ook voor advertenties en contentartikels in Libelle, ondersteund door een native dossier op de nieuwssites van Mediahuis.  Bekende Vlamingen als Evy Gruyaert, chef-kok Pépé en influencer Elissa Guarraci zetten mee hun schouders onder deze campagne. Zij nemen ons mee naar hun favoriete lokale adresjes in hun thuisstad. 

Het is de bedoeling om enerzijds de Vlaming bewust te maken van het belang van lokaal shoppen en anderzijds iedereen op te roepen om alle eindejaarsinkopen veilig lokaal te doen. Wij zijn enorm fier op deze campagne, omdat we het vertrouwen krijgen van Unizo om een tweede keer samen te werken en omdat we campagnes met een ‘purpose’ hoog in het vaandel dragen,” zegt “The Pool kon ook haar sterktes uitspelen door het mediaplan breed uit te rollen in Vlaanderen én te focussen op regio’s als Genk en Gent. Een combinatie van Smartad op SBS, geotargeting op de nieuwssites van Mediahuis en advertenties in de Gentenaar en Het Belang van Limburg tonen aan dan The Pool een ideale partner is voor campagnes met een lokale verankering.”