Het gaat vaak over de eerste. De eerste over de meet, die gaat de geschiedenis in.
Maar niet voor AG Insurance en BBDO, want daar tellen alle eerstes. En dan vooral voor het vrouwenkoersteam AG Insurance NXTG, waar AG Insurance hoofdsponsor van is. Naar aanleiding van de wildcard die het vrouwenteam kreeg om mee te doen aan de eerste Tour de France voor vrouwen, lanceerde AG Insurance een pitch voor deze campagne. BBDO overtuigde AG Insurance om voor #DeEerste te gaan. #DeEerste valpartij, #DeEerste tranen van geluk, #DeEerste hoogtestage, … Kortom alle eerste keren, momenten en ervaringen die doen groeien, waaruit je leert.
BBDO produceerde zowel een lange manifestovideo als drie korte social video’s. Er werd ook een keyvisual en een social contentplan uitwerkt.
Credits
Client: AG Insurance
Contacts: Rob Maes, Frija Leunens, Wannes Cuypers, Simon Van Kerckhoven & Loes Keimes
Agency: BBDO BELGIUM
Creation: Thomas Thysens, Olaf Meuleman, Chiara Scherpereel
Creation FR: Vincent De Roose
Creation ENG: Gavin Watts
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Amélie Van Campen
Director & DOP: Jasper Vanhauwaert
Editor/grading: Anton Ceuppens
Sound Engineer: Mathieu Schots & Jeremy Vettorel
Design: Christophe Malotaux
Final Art: David Vanderbist & Tom Nackaerts
Social experts: Justine Ravyts & Tine Lauwers
Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn, Laura Declercq & Marie Buyens
Strategic Planner: Dirk Peremans
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]