#DeEerste campagne van BBDO voor AG Insurance

Crea / News

Het gaat vaak over de eerste. De eerste over de meet, die gaat de geschiedenis in.
Maar niet voor AG Insurance en BBDO, want daar tellen alle eerstes. En dan vooral voor het vrouwenkoersteam AG Insurance NXTG, waar AG Insurance hoofdsponsor van is. Naar aanleiding van de wildcard die het vrouwenteam kreeg om mee te doen aan de eerste Tour de France voor vrouwen, lanceerde AG Insurance een pitch voor deze campagne. BBDO overtuigde AG Insurance om voor #DeEerste te gaan. #DeEerste valpartij, #DeEerste tranen van geluk, #DeEerste hoogtestage, … Kortom alle eerste keren, momenten en ervaringen die doen groeien, waaruit je leert.

BBDO produceerde zowel een lange manifestovideo als drie korte social video’s. Er werd ook een keyvisual en een social contentplan uitwerkt.

Credits

Client: AG Insurance 

Contacts: Rob Maes, Frija Leunens, Wannes Cuypers, Simon Van Kerckhoven & Loes Keimes

Agency: BBDO BELGIUM 

Creation: Thomas Thysens, Olaf Meuleman, Chiara Scherpereel

Creation FR: Vincent De Roose

Creation ENG: Gavin Watts

Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove 

RTV Producer: Amélie Van Campen

Director & DOP: Jasper Vanhauwaert

Editor/grading: Anton Ceuppens

Sound Engineer: Mathieu Schots & Jeremy Vettorel

Design: Christophe Malotaux

Final Art: David Vanderbist & Tom Nackaerts

Social experts: Justine Ravyts & Tine Lauwers

Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn, Laura Declercq & Marie Buyens

Strategic Planner: Dirk Peremans