Delhaize en Disney zorgen voor magie in de keuken

Marketing / News / Retail

Samen met je kinderen koken is goed voor hun ontwikkeling, maar ook voor de familiesfeer. En jong geleerd is oud gedaan. Vanuit die gedachte lanceert Delhaize vanaf donderdag 9 juli een nieuwe spaaractie in samenwerking met Disney.

De keuken is een rijke omgeving om een kind ‘spelenderwijs’ vanalles bij te leren, zowel op sociaal als verstandelijk vlak. Door in de keuken mee te helpen, leren ze zelf hoe je eten klaarmaakt en leren ze een recept van begin tot einde volgen. Ook kun je in de keuken kinderen bijleren over veiligheid en hygiëne door zelf te tonen wat mag en niet mag. Daarnaast leren ze meten en wegen, nieuwe woorden en omgaan met materialen en ingrediënten, maar wordt hun fijne motoriek ook verder ontwikkeld door bijvoorbeeld het eiwit van het eigeel te scheiden. Daarbovenop kweken kinderen tijdens het koken ook meer zelfvertrouwen omdat ze trots zijn dat ze zelf iets verwezenlijkt hebben.

De ‘Magische Keuken’ is een concept dat koken spelenderwijs aan kinderen introduceert. Het gaat om een spaaractie waarbij 216 Disney-stickers te verzamelen vallen in een magisch kookalbum. Dat album bevat 17 recepten en instructies zodat ouder en kind samen met hun favoriete Disney-figuren maaltijden kunnen bereiden. Daarnaast kunnen klanten dankzij een spaarkaart Disney-items aankopen met korting zoals een brooddoos, bakvormen, mokken enz. Klanten kunnen hun spaarkaart of kookalbum vullen door flowpacks te verzamelen, bestaande uit 4 Disney-stickers en 1 spaarzegel. Die flowpacks kunnen ze verkrijgen per aankoopschijf van 20 euro of door deelnemende producten te kopen. Deze actie is geldig van 9 juli 2020 tot en met 26 augustus 2020.

Daarnaast kunnen kinderen ook de app ‘Delhaize Magic Kitchen’ downloaden, waarbij ze zelf chef-kok worden in de Magische Keuken en de hongerige klanten moeten bedienen. Dankzij de ‘Magische lepel’ stickers in de flowpacks kunnen kinderen ook heel wat extra menu’s unlocken om te bereiden.