Delhaize en TBWA brengen een ode aan Samenbrengers

De feesten staan weer voor de deur. In zijn jaarlijkse campagne voor de eindejaarsfeesten wil Delhaize vooral die klanten in de spotlight zetten die het feest elk jaar weer mogelijk maken: de Samenbrengers. Want elk jaar weer nemen zij het initiatief. ‘Zij’ zijn traditioneel de grootmoeders, maar het kan ook een single zijn die vrienden uitnodigt voor Nieuwjaar, een koppel dat spontaan buren uitnodigt… en zij mogen wel eens in de kijker gezet worden. Want zij trommelen iedereen op en goochelen met menu’s om vlees-, vis- en veggielovers hun zin te kunnen geven met de heerlijkste gerechten. Delhaize wil daarbij niet alleen met zijn producten helpen, maar ook met diensten als pre-order, homedelivery en collect en met aanbiedingen op producten.
In de televisiespot, gemaakt door TBWA, zien we hoe de Samenbrenger alles in goede banen leidt: boodschappen aanslepen, de gasten verwelkomen, iedereen op zijn gemak stellen, smartphones naar de achtergrond pushen en gekibbel in de kiem smoren… allemaal met het lekkers dat (in dit geval) zij op tafel tovert. Want hoe lekkerder het eten, hoe leuker het samenzijn.
In de 15” promospots focussen TBWA en Delhaize telkens op één situatie en één product. Net zoals in de radiospots: jij hebt een schoonzoon waar je nog aan moet wennen? Delhaize heeft de topchampagne om meteen het ijs te breken! Hetzelfde met toppers als oesters, garnalen, rode wijn… Topproducten die we ook ontdekken in abribus, inclusief promo. En ook online en in het Delhaize Magazine zien we échte Samenbrengers aan het werk: een grote (groot gezin) Samenbrenger, flexitarische Samenbrenger en praktische Samenbrenger. Zij tonen hoe zij de feesten aanpakken, Delhaize toont hoe ze daarbij kunnen helpen.
Credits
Agency: TBWA\Belgium
Client:
Delhaize: Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Isabelle Deneys, Kristien Porrez
Campaign Title: De Samenbrengers – Les Rassembleurs
Creative Director: Frank Marinus
Creative team: Stijn Klaver, Stefan Dias, Chiara De Decker, Julien Riviezzo
Creatives : Alexandre Ameye, Geert Feytons, Albin Barry, Nadine Claes, Florence Gobert, Florence François
Social Creative team: Sofie Gilliams, Anke Verhaegen
Account team: Marieke Michiels, Elien Limpens, Vanessa Sponar, Nathalie Thollebeek Strategy: Kristof Janssens, Helena Gheeraert
Strategic media planner: Ellen Van Den Broeck, Jolien Van Heyste
Photography : Kurt Stallaert, Studio Wauters
Retouches : Annick Cohen, Marianne Gualtieri
Traffic manager : Xandrea Van der Mersch, Jana Malfroid
DTP planning : Christine Lips
DTP : Léa Leborgne
Digital Design : MAKE & Digital Craftsmen
Project Management : Stijn Mertens, Juliette Defoux
Online production : Koen Corneille, Benjamin Van Malderghem, Jennifer Van Regemeuter

TV Producers MAKE:
Mieke Vandewalle, Lore Desmet
Production Company:
Producer: Nele Carlier (Czar) Director: Marleen Jonkman DOP: Jeroen De Bruin
Post-production:
Postproduction company: MAKE
Offline editor: Amber Hooijmans
Online editor: Enzo Piccinato (MAKE) Colorgrading: Joost Van Kerckhove (MOXY) Post-producer: Geneviève Paindaveine (MAKE)

Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolay (MAKE)
Online video editing:
Nabil El Hajjouti (MAKE), Jonathan Del Piero
Online video Producer:
Lieselot Ral (MAKE)
Radio producer:
Veerle Van Melkebeke (MAKE)
Media Agency:
MindShare
Media Planners:
Johan Putseys, Angelique Pistidda, Stephanie Van Geit
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]